ÍNDEX DE RECEPTES

20 de gener del 2016

CABELL D'ÀNGEL


Fa temps que tenia una carbassa per a fer cabell d'àngel i no trobava el moment, i com és millor que no sigui tendra, ha de ser d'un any per l'altre, allà estava esperant... fins ahir que li va arribar el moment... Sempre el feia de manera tradicional, AQUÍ , però aquesta vegada l'he fet amb la Thermomix, que no les tenia totes..., de vegades he fet alguna cosa amb la TMX que la textura no m'acaba de convèncer,  però he de dir-vos que queda super bé, m'ha agradat molt, així que s'ha acabat el remenar!!
CABELL D'ÀNGEL
Ingredients
1 carbassa
1 kg de polpa de carbassa
700 g de sucre 
Branca de canyella
Pell de llimona
Pell de taronja
Pots de tanca hermètica
Elaboració
Rentem i eixuguem bé la carbassa. La partim per la meitat, compte que té la pell dura. La posem a la safata del forn i coem a 180º durant uns 40 minuts. Això farà que s'estovi una mica i serà més fàcil desfilar-la. Deixem refredar una mica. Amb l'ajuda d'una forquilla traiem totes les llavors i separem la polpa de la pell, si ens ajudem amb una cullera no costa gens. Ara haurem d'anar desfilant la polpa, amb una forquilla va molt bé, sinó amb els dits.
Escorrem la polpa, la pesem i l'aboquem dins el got de la TMX.
Aquestes quantitats són per a 1 kg de polpa. Afegim la resta d'ingredients. Traiem el cubilete de la tapa i hi  posem l'escorredor de la TMX, que com té forats, l'aigua s'evaporarà  i s'anirà caramel·litzant.
Programem 30 minuts, varoma, vel. cullera (o 1), gir a l'esquerra.
Acabat el temps, destapem i deixem que perdi temperatura.
Tornem a programar el mateix, deixem refredar una mica i repetim, però aquesta vegada anem mirant la confitura i quan la tinguem al nostre gust ja la podem traure.
L'aboquem en un bol i omplim els pots esterilitzats. Per a fer el buit els podem bullir durant 15 minuts, coberts d'aigua, o bé posar-los boca avall.

 
Font: adaptada a la de Rosa Ardà


9 comentaris:

GEMMA ha dit...

No he fet mai cabell d'angel, i sempre m'ha cridat la atenció de fer-ne. tot i que no es el que mes m'agrada, el provare de fer.
Petons

LA COCINERA DE BETULO ha dit...

Jo tampoc l'he fet mai i a mi si m'agrada el cabell d'àngel.
Es veu molt bona textura Teresa, ja pots fer moltes coses amb ell.
Petons.

Miquel ha dit...

Es sin duda el mejor cabello de Angel, el casero.Tremendo de bueno.Mi madre siempre lo hacia ella.
peto

María ha dit...

Que cabello de angel has elaborado querida amiga, se ve divino, seguro que ahora haces con el ricos manjares. me ha encantado. Mil besicos cielo

La Cuina de l'Olga ha dit...

Aquesta recepta l'he descobert enguany! He fet el meu primer cabell d'àngel i m'ha agradat molt com ha quedat! Quins pots més bonics!
Petons,
Olga

Amblesmansalamassa ha dit...

Quin invent això de la Thermomix no?? Jo sempre ho faig sense (perquè no en tinc) i és laboriós, però val la pena eh??
Que vagi bé!! Clara

Eva ha dit...

Quina sort tenir la TX per fer-ne!! a mi em va tocar remenar i remenar, però vaja el resultat va ser molt bo, segur que el teu també! ja ens ensenyaràs com el gastes, segur que et sortiran cosetes ben bones. Un petó!

No tot són postres ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
No tot són postres ha dit...

A mi aquest any em van regalar un munt de carabasses de cabell d'àngel i tinc el rebost ple de pots...amb tmx tb. Queda perfecte!
Ptnts
Glòria

Seguidors