ÍNDEX DE RECEPTES

15 de setembre del 2016

KULFI DE MANGO


Són unes postres molt populars a l'Índia, un tipus de gelat elaborat amb llet i nata bullides durant dues horetes... i que podem afegir-hi fruits secs, purés de fruita, espècies...
Resulta un gelat un pèl més dolç que els d'aquí, amb una textura molt cremosa. Vaig veure que el preparava Paul Hollyword, mestre forner britànic, però que elabora tan receptes dolces com salades. Aquest xef  l'he conegut a través del Canal Cocina, primer no em va agradar massa però poc a poc m'ha anat enganxant,  fa cosa bona!!, com aquest gelat que vaig còrrer fer-lo només veure'l!.
Es tracta de fer bullit llet i nata fins a que redueixi a la meitat, unes 2 hores... llavors hi afegeixen el sabor que hi volen donar, el puré de fruita escollit, els fruits secs, les espècies...
Per no està bullint 2 hores, passant calor, vaig trobar aquesta recepta que és molt més ràpida de fer, el resultat m'ha agradat molt, i com no hem provat els autèntics l'hem trobat la mar de bo!
No l'he trobat excessivament dolç i és molt cremós! Boníssim !
Com podeu veure el mango m'agrada...!
KULFI DE MANGO
Ingredients
(per a uns 12 gots petits, mida café)
400 g de polpa de mango
150 ml de nata líquida
175 g de llet evaporada
200 g de llet condensada
3 beines de cardamom
12 gots petis de plàstic
Ametlla picada, fideus de colors, fideus de xocolata...per a decorar
Elaboració
Pelem i triturem els mangos (la recepta deia de colar-ho  però jo no ho vaig fer, eren mangos dels bons i no eren gens filosos, que és el que més molesta al menjar-los). Reservem a la nevera.
Pelem les beines de cardamom, traiem les llavors i les posem en un bol amb la nata i la llet evaporada, barregem i coem durant uns 4-5 minuts, remenant per a que no s'enganxi. Colem per a traure les llavors de cardamom i hi afegim la llet condensada, barregem bé fins a integrar-la, tapem i reservem a la nevera fins que la barreja estigui ben freda.Quan estigui ben freda hi aboquem el puré de mango i barregem fins tenir una barreja homogènia (si hi poseu fruits secs afegiu-los ara). Omplim els gotets i els posem al congelador, al cap d'una 1/2 hora, podem clavar-hi els pals de gelat i deixem al congelador tota la nit, com a mínim.
També els podem presentar com unes postres, llavors no hi clavem els pals, els desemmotllem en un plat i presentem amb una mica de puré de mango, melmelada ...
Per a desemmotllar-los podem submergir-los 5-10 segons en aigua calenta i abocar-los en un plat, o bé traure'ls del congelador abans de menjar-los, `però amb l'escalfor de les mans de seguida surten.




Fon: Aquesta en concret és del blog Alma de azucar









6 comentaris:

Anna Pigarda ha dit...

Jo també elegiria l'opció més ràpida, dos hores són dos hores...el resultat pinta ben saborós! Segur que és ben cremós! Tinc un mango al frigorífic i ja veurem si no acabarà com un deliciós kufi! Petonets!

Amblesmansalamassa ha dit...

Tenen molt bona pinta, i amb el gust tant bo de mango...aquí ja fa fresca, però si torna la calor m'animo a provar-los!!

Palmira POM ha dit...

Estar vigilant llet 2 hores em sembla molt... però amb llet condensada la versió ràpida em sembla ideal!!!
Petons
Palmira

Josepb.Menja de bacallà. ha dit...


Teresa; Molt lograt i també molt ben condimentat. A l'Índia és el fruit més emblamàtic i un dels països més productors d'aquest fruit. No és d'extrenyar que es poguin fer, dolços i pastissos tant lograt com aquest.
Una abaraçada Teresa¡¡ :O)

GEMMA ha dit...

Jo, com la majoria, em decanto per la versió rápida..jeje. Segur que esta igual de bona.
Petons

Cristina ha dit...

Quinta pintorra! Ara calòric, eh? llet condensada, nata...

Seguidors