ÍNDEX DE RECEPTES

15 de maig del 2018

CAKE DE XOCOLATA I ALVOCAT

Ja tocava publicar-lo! fa dies que el vaig fer... està súper bo!! Mai hauria gosat fer un cake amb alvocat... quan el vaig veure no vaig trigar ni un moment en agafar la recepta i fer-lo. És apte per a intolerants al gluten per tant val la pena tenir-lo perquè avui en dia estrany és si ets una colla i que no hi hagi algú amb aquesta intolerància, estaran contents si els hi prepareu, bé, crec que tothom us ho agrairà...
Us el recomano!!
CAKE DE XOCOLATA I ALVOCAT
Ingredients
170 g de xocolata (mínim 50%)
3 ous L
120 g de sucre moré
160 g d'alvocat (madur)
2 g de sal
3 ml d'esència de vainilla
2 g de cafè soluble descafeinat
10 g de cacau en pols (valor) 
50 g de maizena
Sucre llustre
Preparació
Preescalfem el forn a 170º
Engreixem un motlle rectangular d'uns 18-20 cm
Desfem la xoxolata tallada a trossos al bany maria i reservem. Amb la batedora elèctrica batem els ous amb el sucre fins que notem que aquest s'ha desfet, no cal muntar massa la barreja, hi afegim la polpa d'alvocat i batrem una mica per a que s'incorpori, a continuació afegim la sal, la vainilla i el cafè amb el cacau i maizena tamissats, barregem suaument amb la batedora, incorporem la xoxolata desfeta i barregem amb batedora manual per a integrar-la. 
Jo vaig afegir uns dauets d'alvocat per a trobar-ne trossets en cada tall.
Aboquem la barreja en el motlle i coem durant uns 35 minuts, comprovarem que el tenim cuit punxant-lo amb una brotxeta, ha de sortir una mica bruta... ha de quedar una textura humida.
deixem que perdi una mica de temperatura i desemmotllem, el deixem refredar damunt una reixeta.
Decorem amb una mica de sucre llustre (tot i que jo no ho vaig fer...)

Font: https://www.directoalpaladar.com





3 comentaris:

sandra/ josemaria ha dit...

Que bo ñam ñam ,una abrassada

LA COCINERA DE BÉTULO ha dit...

Quin cake més bo, amb una textura que sembla que diu "menja'm".
Per mi millor sense sucre per sobre.
Sempre em de pensar en la gent que és intolerant a algún ingredient.
Petons.

La Cuina de l'Olga ha dit...

Teresa....és el primer cake que veig que porta alvocat! Sorprenent! Ha de quedar amb una textura molt suau...
Petonets,
Olga

Seguidors