ÍNDEX DE RECEPTES

12 de març del 2014

MELMELADA DE PAPAIA, PINYA I TARONJA

La papaia és una fruita que no compro mai, però la vaig veure a la fruiteria oberta pel mig i el seu interior hem va cridar l'atenció com sempre!! què bonica amb aquell color taronja pujat i les petites llavors negres que semblen caviar! Ja us podeu imaginar que de seguida tenia la mitja papaia a la cistella!! Què en podria fer, ja es veuria... de moment ja la tenia. La meva filla la va provar tal qual i va dir que no li agradava massa, llavors vaig pensar què fer-ne... i com no, el senyor google em va portar fins a aquesta melmelada que us presento avui, melmelada de papaia, pinya (que en tenia una ja bastant madura) i taronja. El resultat era una incògnita, agradaria? gens, poc, molt...? doncs el primer tast, encara tèbia (la de rostar l'olla) va ser prou bo... Vam sortir de dubtes l'endemà, divendres, provant-la amb un mató! si, en lloc de mel va ser amb aquesta melmelada i no només la van aprovar sinó que li vam donar un excel·lent!!! Molt bona!! tant que l'he de tornar a fer perquè ja s'ha acabat! En van sortir tres pots i en vull per a fer un detall, que m'encanta regalar melmelades!
Per cert, busqueu les propietats de la papaia, que segons he sentit i llegit una mica, és molt beneficiosa per a la salut!
Després d'aquest rotllo, us deixo amb la recepta!
MELMELADA DE PAPAIA, PINYA I TARONJA
Ingredients
(Un cop les fruites netes de pells i llavors, vaig obtenir aquestes quantitats)
600 g de pinya natural
300 g de papaia
Suc de dues taronges (aprox. 1 got d'aigua)
400 g de sucre
1 culleradeta (cafè) de canyella en pols
Un pessic de clau  en pols (vigileu que el clau és fort)
Suc de mitja llimona
Elaboració
Un cop tenim les fruites netes i trossejades, les posem en una olla, que sigui una mica fonda perquè quan bull, aquesta melmelada esquitxa com quan feu codonyat, les triturem segons ens agradi més fina o menys, hi afegim el sucre, el suc de taronja i el de llimona, les espècies i coem a foc mig durant 45' o 1 h, heu d'anar mirant fins que tingui textura de melmelada. Posant-ne una mica en un plat quan refredi veureu si ja la teniu al punt.
Un cop cuita la repartim en pots, prèviament esterilitzats, tapem bé i els posem cap per avall per tal que es faci el buit.


Detall que vaig fer per la trobada amb tres companyes blogueres! Maria, Isabel i Cristina
** recepta de mis recetas.org




10 comentaris:

trifasic de baileys ha dit...

m'agrada molt la papaia, és molt bona per la digestio!! i la resta de fruites tambe m'encanten aixi que...mermelada llesta! petons

Margarida ha dit...

La bona pinta que té, ja ens indica lo deliciosa que ha de ser!!!
Jo vaig comprar un dia una papaia i tampoc em va agradar, al final va acabar morta d'avorriment a la nevera.
Tant de bo hagués tingut aquesta recepta!!
Petons

LA COCINERA DE BETULO ha dit...

A casa ens agrada la papaia al natural, però aquesta melmelada amb la pinya i la taronja ja m'ha convençut també, crec que me la puc imaginar la mar de bé.
Petons.

Miquel ha dit...

Teresa una combinacion de frutas fantastica y sale una mermelada genial¡¡
Peto

Gemma ha dit...

Aquí la papaia natural no arriba gaire bona, s'ha de menjar madura al país d'origen.
Fer-ne melmelada és una idea magnífica, combinada amb la taronja i la pinya, ha de quedar deliciosa.

Núria ha dit...

Veig que t'has atrevit amb vàries fruites en una melmelada! Que atrevida, ets una crack!
Ha de ser molt bona!
Petons

Tapa't de tapes ha dit...

Que bona, Teresa! Aquestes fruites que has triat m'encanten. I té molt bona pinta, aquesta melmelada. Que xula, l'etiqueta!

QUIMA ha dit...

Com les mermelades casolanes, no hi ha res. Segur que aquesta combinació es molt bona.
Petons

Alfons ha dit...

crec que la papaia en melmelada no la he tastada mai... aixi es que en prenc nota amb la resta de fruites sembla que ha de lligar d'allo més bé...
un abraçada

GEMMA ha dit...

Una bona combinació de fruites...segur que boníssima!!!
M'encanta la etiqueta!!
Petonets.

Seguidors