ÍNDEX DE RECEPTES

7 de març del 2016

MOUSSE DE PERA

Unes bones postres per acabar un bon dinar de diumenge amb bona companyia! què més es pot demanar?
Les peres tenen història... bé, aquest estiu la Maria de cal Faci em va regalar peres de la classe blanquilla, eren petitones i un pel verdes per a menjar-les... i com les vacances s'acabaven van viatjar fins a Barcelona. Ja no me'n recordava i allà estaven esperant... fins que un dia les vaig veure.... alguna ja estava passada però la resta al punt!, i com fer-les ? no m'ho vaig pensar massa, unes peres petites, dolces... doncs en almívar, tal com faig el préssec, van quedar uns pots la mar de bonics i ara puc dir que queden molt bé, molt bones!! Com eren petites les vaig fer senceres, tot un luxe! A la recepta original ho fan amb pera conference, que també és molt bona, una part cuita amb sucre i unes altres deshidratades per a la decoració.
Si voleu fer peres en almívar seguiu  aquesta recepta
MOUSSE DE PERA
Ingredients
200 g de formatge ricotta (o mascarpone)
3 fulles de gelatina
3-6 c/s de sucre
250 ml de nata per a muntar (35% MG)
200 g de pera confitada i triturada
Per a confitar les peres (o bé en almívar)
2 peres conference (o blanquilla)
2 c/s de sucre
Per a la pera deshidratada
1 pera conference (o blanquilla)
Elaboració
Per a confitar les peres 
Poseu-les en un cassó pelades i tallades a daus, junt amb el sucre, coeu a foc mig. Deixar coure fins que la pera estigui tova o fins que s'hagi consumit l'aigua que haurà anat deixant. Triturar i reservar. Aquest pas si en teniu amb almívar ens l'estalviem!
Per a fer la pera cristal·litzada
Preescalfem el forn a 75º, amb ventilador (si no teniu ventilador, preescalfem a 100º , rentem la pera, la tallem en làmines d'uns 2 mm, folrem la safata del forn amb paper especial de forn, hi col·loquem les làmines de pera i enfornem durant 2-3 hores, girant-les cada 30 minuts. A la porta del forn hi posem una cullera de fusta per a que quedi entre oberta, així no s'hi acumularà humitat.
Jo aquest pas no el vaig fer, massa feina i poc temps... , vaig fer làmines de pera en almívar que trobo hi va quedar molt bé.
Per a la mousse
Hidratem la gelatina durant 10 minuts amb aigua freda.
Barregem el formatge amb el sucre i el puré de pera.
Escalfem una mica de nata al microones, escorrem la gelatina i la desfem amb aquesta nata calenta, aboquem a la barreja de anterior i l'incorporem bé, que no quedin grumolls.
Muntem la resta de nata i l'anem afegint amb compte, de mica en mica a la barreja anterior. Ja tenim la mousse a punt per a repartir-la en vasos o copes, tapem amb papar film i reservem a la nevera, al menys 4 hores abans de servir. Millor preparar-la el dia abans.
A l'hora de servir decorem les copes amb una pera tallada a quarts, en làmines o amb la cristal·litzada.
Jo, tant a a la base del vas com per sobre la mousse, hi vaig esmicolar galetes digestive de xocolata negra que li va donar un toc cruixen molt bo i agradable a la mousse!!

Amb aquestes quantitats n'hi ha per a 6 persones, dependrà de la mida del got o copa... !
c/s= cullera sopera
Font: blog Dulces bocados

6 comentaris:

Miquel ha dit...

Te has fabricado un gotet perfecto para unos postres festivos, ricos, ricos.
Bona setmana
peto

Doris mis cosillas ha dit...

Que delicia madre mía, que buenas para el finde de semana.Bssss

LA COCINERA DE BÉTULO ha dit...

Avui ens portes unes postres de luxe Teresa, segur que a casa van estar molt contents amb aquesta mousse, es veu tan bona i amb una presentació de 5 estrelles.
Petons.

Carmen ha dit...

Ostres Teresa, t'ha quedat genial, espero que us hagi agradat, moltes gràcies per l'enllaç, ara ho comparteixo al FB ;-)
Petonets

Anna Pigarda ha dit...

Mira que no soc gaire de peres, jo, però veient les fotos, em menjaria amb molt de gust un d'aquests deliciosos gotets de mousse de pera. Sí, que ens hem apuntat a la trobada. I en tenim unes ganes! Ens trobarem, oi? Un petonet!

GEMMA ha dit...

Amb el que m'agraden les peres, segur que faig aquestes postres!!
Petons

Seguidors