ÍNDEX DE RECEPTES

7 de juliol del 2011

COCA D'ALBERCOCS

Ara que tenim els albercocs tant bons, abans no s’acabin, hem d’aprofitar i fer-ne melmelades i coques vàries!. Aquesta coca fa uns dies que la vaig fer amb uns quant que rondaven per la fruitera.

L’albercoc és una fruita molt bona, refrescant i nutritiva, de baix poder energètic, 44 calories per a cada 100 g. Rica en vitamina A, afavoreix la vista i la bellesa de la pell. Té alt contingut de vitamina C- antioxidants naturals-. Aquest albercocs eren d’aquells que tenen un color més ataronjat, no en se la varietat, però crec que amb el altres més blancs – rosats, varietat Galta Roja, ha d’estar més bona...s’haurà de provar.
El que m’ha agradat molt i que ens pot servir per a d’altres ocasions és el farcit, queda molt bo! Amb un bon gustet d’ametlla! Aquesta coca laa podem farcir amb d’altres fruites, que siguin carnoses, amb la que més ens agradi!
COCA D’ALBERCOCS
Ingredients:
2 planxes de pasta de full (en aquests cas eren de la casa Tarradelles)
(Si la fem nosaltres en necessitem aproximadament ½ k)
12 meitats d'albercoc
100 g d'ametlla en pols
10 g de sucre llustre
100 g de mantega (pomada)
2 ous
1 pell de llimona ratllada
1 ou per pintar
Preparació
Per començar, posem en un bol la mantega pomada, el sucre i un ou i remenem bé.
Després posem la pell de llimona ratllada, la pols d'ametlla i l'altre ou. Barregem-ho bé, fins a obtenir-ne una pasta homogènia. Col·loquem la pasta de full en una safata per anar al forn, samunt un silpac o paper vegetal. Pintem tot el voltant amb l'ou batut perquè s’enganxi quan tapem. Escampem la pasta i repartim els albercocs tallats per la meitat i sense pinyol. Ho tapem amb l'altra pasta de full i amb l’ajuda d’una forquilla segellem bé tot el voltant. Abans de posar-ho al forn hem de punxar-ho una mica i pintar amb l'ou batut, perquè ens quedi un color més daurat i brillant.
Enfornem a 140º durant 30 minuts.
Deixem refredar en una reixeta.

(Recepta del clubdecuines.cat)

14 comentaris:

starbase ha dit...

M'encanta aquest farcit d'ametlles i albercocs. I és ben facil de fer!

Anònim ha dit...

Espectacular! Aquest farcit ha de ser boníssim!
Petonets
Sandra

anirac ha dit...

Impressionant!!

Cristina ha dit...

Noia, t´has lluït. Encara queda un bocinet? A tu i ami ens ha donat per les coques. Encara que em vaig atipar per Sant Joan jo ja tenia mono...

MalúPresumida Cocinandoentreharina ha dit...

Quina coca mes bona!! T'ha quedat perfecta. Prenc nota. Besets!!

LA COCINERA DE BETULO ha dit...

Aquesta coca ha de estar molt bona, amb les ametlles que li donen molt bon gust.
Petons.

MaryLou ha dit...

Aquesta coca ha de ser boníssima!!!! prenc nota!
Petonets

Helena ha dit...

M'encanta aquesta recepta, el farcit em sembla espectacular!
Recepta apuntada!

La cuina de l'Eri ha dit...

Amb aquest farcit... aquesta coca és de luxe. M'encanta. Petons

Miquel ha dit...

molt bo aquesta coca bonissim
bon capa de setmna
peto
miquel

QUIMA ha dit...

Quina bona pinta que te aquesta coca ¡¡¡ Mare meva haure de probar-la:
Petons

No tot són postres ha dit...

No se m'hagués acudit mai aquest farciment. Jo tinc albercocs de secà, dels de color claret i dolços, i em sembla que tinc pasta de full... per tant, caurà!!!!jejej!

PTNTS
Dolça

garlutti ha dit...

Pero que rica ..me enloquecen los albaricoques ...soy una golosa con ellos ..me los compro solo para mi ..los demas prefieren melocotones .Que pinta estupenda esta coca ..me la puntos buenas vacanciones ..bssssMARIMI

Josepb.Menja de bacallà. ha dit...

Teresa; Que "requetebona" aquesta coca d'albercocs i seguida de totes les "fotos", que encara la fan més bona¡¡ Que vagi de gust Teresa¡¡
;-D :D

Seguidors