ÍNDEX DE RECEPTES

30 de març del 2015

CREMA CATALANA


Aquest any no vaig fer la crema de Sant Josep perquè en caure en dia feiner no em va anar bé fer-la, però em va quedar el cuquet... i com ens agrada molt, ahir vaig fer aquesta que veieu, presentada en copa gran, que l'havia comprat feia uns dies i no l'havia estrenat...
Per a fer-la una mica diferent vaig agafar aquesta recepta del xef Gordon Ramsay, que m'agrada molt el què fa. Al presentar-la en copoa vig penaig fer capes de crema, melindros i melmelada de gerds entre mig, en resum...unes postres per a llepar-se els dits!!
CREMA CATALANA 
Ingredients
4 rovells d'ou
70 g de sucre
2 cullerades de midó de blat de moro (Maicena)
Pell ratllada de llimona
Pell ratllada de taronja
1 branca de canyella
250 g de llet
250 g nata per a muntar
sucre per a decorar
Preparació
En un bol posem els rovells d'ou i el sucre i batem bé fins a tenir una barreja blanquinosa, hi afegim les pells ratllades de llimona i taronja i la maicena i barregem bé. Poc a poc i sense deixar de batre anem afegint la llet i la nata. Aboquem la barreja en un cassó i coem a foc suau, sense deixar de remenar, fins a tenir la consistència desitjada, penseu que un cop freda s'espesseix. Omplim els recipients en els què la presentarem i reservem a la nevera tapats amb film.
Abans de servir-la repartim sucre per sobre i el cremem amb un bufador o l'estri que tinguem, o decorem al nostre gust.


5 comentaris:

LA COCINERA DE BETULO ha dit...

M'agraden els postres en copa, es una presentació molt maca i una crema catalana ben complerta, ja veig que va quedar la copa ben buida.
Petons.

trifasic de baileys ha dit...

quin vici! té una pinta d'escàndol! petons

Amblesmansalamassa ha dit...

Ostres, quina idea lo de la mermelada, té una pinta boníssima!!!
Que vagi bé!! Clara

lolines ha dit...

Bonissima i presentació -10-

Eva ha dit...

Un clàssic dels bons! i amb aquestes capes de melmelada i melindros ha d'estar deliciós! un petó!

Seguidors