30 de març de 2015

CREMA CATALANA


Aquest any no vaig fer la crema de Sant Josep perquè en caure en dia feiner no em va anar bé fer-la, però em va quedar el cuquet... i com ens agrada molt, ahir vaig fer aquesta que veieu, presentada en copa gran, que l'havia comprat feia uns dies i no l'havia estrenat...
Per a fer-la una mica diferent vaig agafar aquesta recepta del xef Gordon Ramsay, que m'agrada molt el què fa. Al presentar-la en copoa vig penaig fer capes de crema, melindros i melmelada de gerds entre mig, en resum...unes postres per a llepar-se els dits!!
CREMA CATALANA 
Ingredients
4 rovells d'ou
70 g de sucre
2 cullerades de midó de blat de moro (Maicena)
Pell ratllada de llimona
Pell ratllada de taronja
1 branca de canyella
250 g de llet
250 g nata per a muntar
sucre per a decorar
Preparació
En un bol posem els rovells d'ou i el sucre i batem bé fins a tenir una barreja blanquinosa, hi afegim les pells ratllades de llimona i taronja i la maicena i barregem bé. Poc a poc i sense deixar de batre anem afegint la llet i la nata. Aboquem la barreja en un cassó i coem a foc suau, sense deixar de remenar, fins a tenir la consistència desitjada, penseu que un cop freda s'espesseix. Omplim els recipients en els què la presentarem i reservem a la nevera tapats amb film.
Abans de servir-la repartim sucre per sobre i el cremem amb un bufador o l'estri que tinguem, o decorem al nostre gust.


5 comentaris:

LA COCINERA DE BETULO ha dit...

M'agraden els postres en copa, es una presentació molt maca i una crema catalana ben complerta, ja veig que va quedar la copa ben buida.
Petons.

Roser Font ha dit...

quin vici! té una pinta d'escàndol! petons

Amb les mans a la massa ha dit...

Ostres, quina idea lo de la mermelada, té una pinta boníssima!!!
Que vagi bé!! Clara

lolines ha dit...

Bonissima i presentació -10-

Eva Macià ha dit...

Un clàssic dels bons! i amb aquestes capes de melmelada i melindros ha d'estar deliciós! un petó!

Seguidors