ÍNDEX DE RECEPTES

10 de setembre del 2015

MELMELADA DE PERES AL VI I SAFRÀ



Desprès de les vacances, tornem amb força, ganes de fer coses i molt dolcets...!!! 
Quan vaig veure aquesta melmelada em va cridar molt l'atenció! sobretot perquè incorpora el safrà en receptes dolces. La Gemma del blog La cuina de casa és una experta en utilitzar aquesta espècia tan preuada en les postres que prepara. Jo no acostumo a utilitzar el safrà ni en els plats salats... però ens hem atrevit en aquesta melmelada tan vistosa, el color és preciós! i el gust ben especial... combina tant en plats dolços com salats, carn, peix. 
Un altre dels ingredients que no tinc costum d'utilitzar és l'agar agar i que en aquesta recepta l'incorporen per a aconseguir una bona textura. La veritat és que tot plegat  en aquesta recepta m'ha sorprès en positiu! molt bona!, ben original i d'un color ben bonic!
Per endolcir una mica el dia, la vam tastar amb els companys de feina que encara no tenien vacances..., els va agradar molt!! boníssima!
 
i ben dolceta.... !

MELMELADA DE PERES AL VI I SAFRÀ
Ingredients
650 g de peres Conference (un cop pelades i tret el cor)
60 g de vi negre
1 beina de vainilla
1 g de safrà molt (jo vaig posar 0.5 g) (també ho podeu fer amb brins de safrà)
1/4 Tsp d'agar agar en pols.
Elaboració
Pelem les peres, traiem el cors i filaments que puguin tenir i les tallem a trossos grans. Les posem en una cassola de fons gruixut junt amb el vi i la beina de vainilla oberta per la meitat i escalfem a foc viu, tapem la cassola. Quan comenci a bullir abaixem el foc i destapem una mica deixant que s'escapi una mica de vapor, deixem coure 20 minuts.  Seguidament afegim el sucre, remenem bé i quan torni a bullir abaixem de nou el foc i coem durant 20 minuts més amb la cassola destapada. Passats aquest minuts aixafem una mica la fruita, que ja estarà ben tova, amb el batedor manual, hi afegim l'agar agar, remenem bé i deixem coure 1 minut, afegim el safrà i barregem , retirem del foc i envasem com tingueu costum. 
Amb aquestes quantitats n'ha sortir un  pot (200 g) i n'ha sobrat una mica (la del bol).
Com no durarà temps, el buit l'he fet posant el pot cap per a ball.
Font: Gastronomia y Cia

US DEIXO L'ENLLAÇ ON TROBAREU LES MESURES QUE DE VEGADES TROBEM A LES RECEPTES I NO EN SABEM LES EQUIVALÈNCIES.
En aquesta recepta la mesura de l'agar agar ens ve donada amb tablespoon (Tsp). Si no voleu buscar us deixo les equivalències.
1 tablespoon / cuchara sopera / 15 ml
1 teaspoon / cucharada de postre / 5 ml
1/2 teaspoon / cucharada de postre / 2,5 ml
1/4 teaspoon / cucharada de cafè / 1,25 ml (el que aquí diem un pessic de sal...)


6 comentaris:

LA COCINERA DE BETULO ha dit...

A mi el safrà en plats salats m'agrada molt, però imagino que a aquesta melmelada li queda molt bé aquesta barreja de sabors. En quan al agar-agar no acabo d'acostumar-me a fer-lo servir.
Bona Diada Teresa!!!
Petons.

ISABEL ha dit...

Que bona Teresa.
El nostre fill va portar peres d'un perer que tenen al pati de la clínica.
Volia fer melmelada.
Ja tinc la recepte, gràcies.
Ja et comento com m'ha quedat.
Petons i benvinguda.
Que tal per Isona?????
Quedem un dia, ja tinc ganes de que ens veiem. No ho allarguem mes.
Posem dia?

Gemma ha dit...

Ei, d'experta res, tan sols vaig fer proves pel taller d'argençola, je je je...
A casa tampoc gasto gens el safrà, ni tan sols en plats salats (a mi no m'agrada gaire!) però haig de reconèixer que posat en mesura, dóna un toc especial. I a la melmelada de pera li ha d'anar molt bé!

No tot són postres ha dit...

Ooohhhhh, tinc peres llimoneres!!!!! Ja sé on aniràn a parar.
Ptnts
Dolça

No tot són postres ha dit...

Ooohhhhh, tinc peres llimoneres!!!!! Ja sé on aniràn a parar.
Ptnts
Dolça

Unknown ha dit...

seguro que esta riquísima¡¡¡¡¡ que buena pinta , felcidades por la receta , besitos

Seguidors