ÍNDEX DE RECEPTES

26 de maig del 2020

BRANDADA DE BACALLÀ-PEBROTS DEL PIQUILLO FARCITS

 Avui toca recepta salada!! des de que tinc elThermomix només havia fet un cop la brandada... i com no va quedar-me bé no l'havia repetit...
L'altre dia l'Olga de La cuina de casa, en un directe ens la va fer i el cuquet va entrar... així que aquest cap de setmana la vaig fer i súper bona!! Vaig farcir uns pebrots del piquillo, una beixamel i a gratinar... quin dinar més bo!! Les postre van ser la panacota que vaig publicar ahir.
Així que aquest estiu segur que repeteixo la brandada!
Jo vaig farcir-ne uns pebrots, però amb una torradeta també ha d'estar molt bona...
La recepta és del llibre de receptes del Thermomix, sense cap canvi!
BRANDADA DE BACALLÁ
Ingredients
2 alls
100 ml d'oli de girasol
100 ml d'oli d'oliva verge
400 g de bacallà desalat, sense pellni espines i escorregut
700 ml de llet
Polsim de pebre blanc
Preparació
1. En el got de la TMX posem els alls i trossegem 5 seg., vel. 7. Amb l'espàtula fem baixar les restes de les parets del got
2. Incorporem elsolis i sofregim 6 minuts, varoma, vel. cullera
3. Retirem del got en un bol resistents a alta temperstura
4. Sense rentar el got hi posem el bacallà, trossejat i escorregut, la llet i el pebre. Ho coem 6 minuts, varoma, cullera. Quan acabi la cocció retirem el got del robot i deixem refredar la barreja uns minuts
5. Tornem a posat el got al robot i triturem 30 segons, vel. progressiva 5-10, parem un parell de vegades la Tmx per fer baixar el bacallà de les parats del got
6. Amb el cubilet posat, emulsionem la brandada. Programem vel. 5 sense temps, anem afegint els olis poc a poc sobre la tapa, l'oli anirà caien dins el got i emulsionant la brandada
7. Retirem del got en un bol, deixem refredar, tapem amb film i reservem a la nevera

* jo tinc la TMX 31, si teniu les més actuals T5, T6 canvien els temps i temperatures, mireu-ho!!

Un cop freda, vaig farcir els pebrots del piquillo, fer una beixamel i una mica de motzarela per sobre, gratinar i a la taula !! El formatge no el poseu massa gustós, que no tregui protagonisme a la brandada!

Seguidors