ÍNDEX DE RECEPTES

17 de setembre del 2010

PRÉSSEC EN ALMÍVAR

En aquest bloc no teníem publicada la recepta del préssec en almívar i com que cada estiu hi ha una o dues tardes dedicades a fer-ne, us poso la recepta i us ensenyo el resultat. És molt fàcil de fer, proveu-ho!!! La meva mare sempre feia primer l’almívar i l’anava afegint als pots a capes amb el préssec, i després a bullir. Aquesta manera de fer-lo, me la va ensenyar, ja fa uns quants anys, la noia a qui compro els préssecs, que són collits del matí i conservats a la tarda... això no té preu!!!. De moment mai m’ha fallat, us recomano que ho proveu!

Aquest any, per la Festa Major d’Isona, ens vam menjar l’últim pot dels fets l’estiu passat. Estava molt bo!, fort, gustosíssim, dolcet (però lo just), així que ara haurem d’esperar a que els d’aquest any estiguin al punt!

PRÉSSEC EN ALMÍVAR

- 1 kg de préssecs, dels grocs, que tinguin la carn forta
- sucre
- aigua (mineral)

Esterilitzem els pots (han de ser una mica grans), fent-los bullir en una olla, les tapes també, durant uns 10 minuts. Els traiem i reservem.
Pelem els préssecs, els senyalem amb el ganivet pel mig, a tot el voltant, (normalment tenen una marca, com un tall, que ja ens indicarà per on fer-ho) i amb les dues mans fem girar -en sentit contrari-, se'ns partirà fàcilment. Amb la punta del ganivet traiem el pinyol, polim una mica i reservem en un bol, fins a tenir tots els préssecs preparats.
Posem una o dos meitats de préssec al pot, que quedi ben col•locat, afegim dues cullerades soperes de sucre, i cobrim amb aigua, tornem a posar dos o tres meitats, segons l'amplada del pot, de préssec, dues cullerades de sucre i cobrim amb aigua, així fins a omplir el pot. Ha de quedar ben ple. El tapem molt bé i ja els tenim preparats,per a fer-los bullir coberts d'aigua durant uns 15 minuts, passat a quest temps els traiem i deixem refredar.
Els guardem en un lloc fosc i sec.
Aquest sucre i aigua que veieu al cul del pot, a mesura que passen els dies es desfà i es va formant l'almívar.
Els hem de deixar reposar al menys tres mesos, perquè el sucre es fongui i l’almívar es vagi fent.
Proveu de fer-los, és molt fàcil i a l' hivern, fora de temporada, sorprendreu a tothom amb aquest préssec en almívar, fort, gustós, dolcet...

9 comentaris:

Olga ha dit...

Hola!!

Que bons que han d'estar aquests préssecs, res a veure amb els comprats segurs.

Una pregunteta...sé que el sucre fa com de conservant i així no es fan malbé, pero si enlloc de sucre li posso edulcorant, saps si haig de modificar alguna cosa o incloure algún ingredient que faci de conservant?

Moltes gràcies i si no ho saps, no pateixis!!!

Un petó,

Margarida ha dit...

Quin color més bonic que tenen aquests préssecs!
Ja m'imagino que no deuen tenir ni punt de comparació als de compra!
Jo en menjaria tot l'any, de préssecs, perquè és potser la fruita que més m'agrada.
Una abraçada

LA COCINERA DE BETULO ha dit...

Amb aquest préssecs tan ons, acabats de collir ha de quedar genial.
Com bé dius, aixó no te preu.
Petons i bon cap de setmana.

Visc a la Cuina ha dit...

Aquests préssecs han de ser una delícia, una passada!

Gemma ha dit...

El préssec en almívar fet a casa és molt més bo, oi? Amb els préssecs collits ben madurs de l'arbre és com són millors.
Els meus pares tenen molts préssecs i també en faig moltes receptes, precisament tinc pendent de posar un gelat que vaig fer ;)
I la teva melmelada... boníssima!!!!!!!!

La Taula d'en Bernat ha dit...

Hola!
Acabo de descobrir el teu blog a través del blog del Manel i m'ha encantat. Aquests préssecs tenen una pinta fantàstica i ara és bon moment per aprofitar els últims préssecs de Calanda i fer conserva per a l'hivern. Però he de confessar que, tot i que la fruita d'estiu m'encanta, el torró de xocolata i fruits secs que tens més avall m'ha fer venir salivera. Em sembla que no em podré resistir a provar-lo!

starbase ha dit...

Mira, jo em pensava que l'almibar es posava ja fet en el pot i veig que no... diumenge al matí a primera hora i ja m'has ensenyat alguna cosa.

Comença bé el dia!! :)))))
Merci.

Laura (Recetas Trucos y Tips) ha dit...

No hi ha dubte que aquests préssecs en almibar són dels més bons que hi ha!
ja m'agradaria tastar-los :)

Teresa ha dit...

Hola Olga, no se si posant edulcorant anirà bé...ho hauríoem de provar!
Margarida, ja veus que es ben fàcil, animat i a l'hivern tindràs uns bons préssecs!
Gemma, ja m'agradaria tenir presseguers... bé, en teníem però tot s'acaba!ja em fa peneta, ja!
Anna, benvinguda! veig que també ets de xocolata! m'encanta!
Starbase, la nmeva mare sempre feia l'almívar i l'afegia als préssecs, la resta igual, però d'aquesta manera és molt més secill, i queda fantàstic!
La cocinera de Betulo, Laura, visc a la cuina, encara que només sigui per provar-ho us animo a que en prepareu un parell de pots!

petons i bona setmana!

Seguidors