ÍNDEX DE RECEPTES

20 d’abril del 2016

GASPATXO DE POMA

Ja tornem a ser 20 de mes...com passa el temps! i aquest mes s'acumulen les celebracions, aniversaris, Sant Jordi... Aquest mes la Merce del blog Destapant cassoles, en el repte mensual Del blog al plat, ens proposava remenar el blog de la Gemma Caprofiti, i així ho hem fet! Com sempre, anava amb el temps just i he hagut de triar una recepta fàcil i ràpida de fer, però aquest cop ho he agraït, doncs ahir vam tenir un sopar de luxe, bé, diferent, el vam començar amb aquest gaspatxo de poma, ben fresquet, que va venir molt de gust i el vam trobat boníssim!! Segur que aquest estiu més d'un dia el repetiré! 
El vaig fer amb la Thermomix, que m'agrada molt per a gaspatxos, queden amb una textura envellutada molt fina, però segur que amb algun altre robot us quedarà boníssim! He gosat fer-hi algun canvi, com és posar una orientació de les mesures de cada ingredient, però ja sabeu que cadascú té el seu gust, més fort de vinagre o menys, amb més gust d'all o no...
DEL BLOG AL PLAT ABRIL 2016
GASPATXO DE POMA
Ingredients
4 pomes golden
1 all (a la recepta original posa 1 i mig)
2 cullerades de vinagre de xerès
100 ml d'oli d'oliva verge
1/2 c/c de sal
1/2 cogombre (semi-pelat i traient part de les llavors)
1/2 pebrot verd
Molla de pa seca (jo no en tenia i vaig posar-ho de motlle, sense la crosta)
Elaboració
En el got de la TMX posem les pomes pelades i tallades a trossos, jo els hi vaig tirar un raig de llimona per a que no s'oxidessin, l'all (traient la part interior), el cogombre semi-pelat i sense llavors, el pebrot, la sal, el vinagre i la molla de pa (sempre és opcional però en aquest cas anirà bé per a espessir-lo una mica).
Triturem durant 3 minuts a vel. 10. Afegim l'oli i barregem 3 segons a vel. 7.
El posem en un bol i reservem a la nevera.
Servir-lo ben fresc.

13 comentaris:

Palmira POM ha dit...

Ostres com se m'havia pogut passar aquest gaspatxo? Molt bona tria que segur farem tot l'estiu tot i que encara a París venen de gust cremes calentes i plats de cullera!
Petons
Palmira

Joaquina ha dit...

Una recepta molt ben triada!!! amb ingredients ben senzills has aconsseguit un gaspatxo de luxe!!! Petons,

Amblesmansalamassa ha dit...

Quin gazpatxo més original..m'encanta!! Segur que no trigo en provar-lo perquè fa pinta de ser boníssim, oi??
Clara

Anna Pigarda ha dit...

Et pots creure que se'm va escapar aquesta recepta? Veig que a Palmira li va passar el mateix. Ben original! La veritat és que em venen ganes de provar-ho a casa! Bona troballa! Un petonet!

LA COCINERA DE BÉTULO ha dit...

Refrescant i bo aquest gaspatxo, amb fruites queden molt bons, una manera de variar.
Petons.

La Cuina de l'Olga ha dit...

Ideal per la nova temporada a la cuina! Aviat començarem amb cosetes fresquetes....
Petons,
Olga

Conxita ha dit...

Vaig estar a punt de triar aquest gaspatxo i per quan faci més caloreta serà ideal.
Petons
Conxita

mercè ha dit...

Aquest gaspatxo té un aspecte suau, fi, delicat, fresc i temptador!, bona i adequada tria!, gràcies per participar novament!

Bruixes a la cuina ha dit...

Mira, una recepta que s'haurà de fer! Però més de cares a l'estiu que jo encara tinc temperatures de sopa!😉
Bon dijous reina!

GEMMA ha dit...

Hola Teresa.
Moltes gràcies per participar. Has triat la recepta estrella de l'estiu!!
Es un gaspatxo que sempre triomfa. I encantada de que hagis posat les mides que tu has fet servir.
Petons

Eva ha dit...

De poma no l'he provat mai, però me l'anoto que aquí a Lleida ja saps que en tenim de qualitat, eh?? ;). Un gaspatxo refrescant perfecte pel bon temps que arriba. Un petó!

Cristina ha dit...

I tant! de bocato di cardinale! Deu ser fresquíssim.

ISABEL ha dit...

Temptador aquest gaspatxo¡¡¡¡¡
Super refrescant i vitaminat.
Bona tria!!!!
Petons

Seguidors