ÍNDEX DE RECEPTES

4 de febrer del 2021

PASTÍS DE LLIMONA

 

En temps difícils hem de celebrar allò que es pugui! el dia 2 el petit de la família, el Gael va fer 4 mesets!! està fet un amoret!! guapo, rialler, ja vol agafar les coses, trau la llengua tot jugant...en fi que ens cau la baba! 
Vaig preparar aquest pastís de llimona vegà, us he de dir que estava boníssim!!! li vaig fer una cobertura també de llimona que li va donar un toc súper bo!!
Així que el repetirem... d'aquí poc el Gael en podrà gaudir!!
PASTÍS DE LLIMONA
Ingredients
300 g de farina de rebosteria
120 g de sucre
125 g dr iogurt vegetal natural
100 ml d'oli d'oliva verge
125 ml de llet de soja
20 g de suc de llimona
Pell ratllada d'una llimona
16 g de llevat tipus Royal
Per a la glaça: barrejar sucre llustre amb suc de llimona
Preparació
Preescalfem el forn a 180º
Folrem la base del motlle, d'uns 18 cm, si és més gran quedarà més baixet, el meu em sembla que fa 20 cm..., i engreixem el lateral del motlle.
En un bol posem els ingredients secs i barregem, incorporem la resta d'ingredients i amb un batedor manual o elèctric barregem molt bé, que ens quedi una massa ben homogènia, queda una massa espessa.
Aboquem la barreja en el motlle, donem uns copets per aque es nivelli bé i enfornem a 180º durant 45 minuts. mirem que sigui cuit punxant-lo, la brotxeta o amb el que punxeu ha de sortir ben sec.
Si passats 35 minuts veieu que queda massa torrat podeu obrir el forn i tapr-lo amb paper vegetal.
Traurem del forn, deixarem que perdi una mica de temperatura i desemmotllarem, el deixarem refredar completament damunt d'una reixeta.
Un cop tenim la massa jo hi vaig afegir poerles de xocolata i amb una espàtula les vaig integrar.
Per a la glaça només ens caldrà barrejar el sucre llustre amb suc de llimona, que anirem incorporant poc a poc fins a tenir la consistència com de mel... 
La tirem per sobre i llest! 
No cal dir-vos que la cobertura és opcional, i que també pot se de xocolata... boníssim!




Seguidors