ÍNDEX DE RECEPTES

12 de juny del 2015

GRANADA MALLORQUINA D'ALBERGÍNIES


De tant en tant m'agrada posar alguna recepta salada, sobretot si ens ha agradat... com és el cas d'aquest pastís d'albergínia. Quan el vaig veure de seguida vaig pensar: no trigaràs en fer-lo!!, tenia molt bona pinta i a més a més l'albergínia m'encanta!! Ahir que tenia més temps el vaig preparar per avui dinar. A la recepta original l'albergínia és fregida però jo la vaig escalivar junt amb el pebrot, vaig pensar que seria menys calòric..., no tan oliós,  i la carn que vaig posar era llonganissa d'Isona, que li ha donat un toc personal... podríem batejar aquest pastís com a "granadina isonenca"...
A la recepta original l'acompanyen amb una salsa de tomàquet, xampinyons... però jo no sóc massa amant del tomàquet fregit...i amb una bona amanida d'enciams variats i una vinagreta de mostassa, l'hem trobat boníssim!! Un plat ben complert i una recepta més que recomanable!!
Bon cap de setmana!
GRANADA MALLORQUINA
Ingredients
3 albergínies
1 pebrot vermell
1/2 ceba
250 g de carn picada (jo llonganissa d'Isona esparracada)
1 gra d'all
Julivert picat
Cibulet picat
3 ous (L)
Sal
Pebre
Elaboració
Escalivem els pebrots i les albergínies al forn, si teniu brasa millor que millor... Jo els suco amb una mica d'oli i només encenc el gratinador. Un cop escalivats els deixem refredar. Els pelem i piquem a daus petits.
Piquem la ceba a daus petits, millor picada que ratllada (que deixa molta aigua) i en una paella amb una mica d'oli la sofregim, només ha de quedar tova, hi afegim l'all picat, la carn picada, salpebrem, seguidament afegim la barreja de pebrot i albergínia, remenem per a que s'integri tot i reservem, ho tastem per si cal o no afegir més sal-pebre.
En un bol batem els ous, hi afegim la barreja anterior, remenem per a que quedi una barreja homogènia i l'aboquem en el motlle prèviament engreixat amb una mica d'oli.
Coem al forn (180º) al bany maria durant 40 minuts, fins que el tenim quallat.
Deixem refredar i desemmotllem.
Reservem a la nevera i el traiem una estona abans de servir, per a que no sigui tan fred, o com us agradi...
(Amb aquestes quantitats surt un pastís per a 5-6 persones)
Font: blog  DIT I FET

10 comentaris:

Amblesmansalamassa ha dit...

MMmm, segur que está boníssim! Mai he fet un pastís salat, però segur que no trigaré. M'apunto aquesta recepta! Bon cap de setmana! Clara

LA COCINERA DE BETULO ha dit...

I d'òn li ve en nom? A mi m'agrada com has fet, l'alberginia escalivada i sense salsa, millor una mica d'amanida.
Bon cap de setmana Teresa!!!

lolines ha dit...

¡¡¡bonissima!!!

Miquel ha dit...

Una propuesta muy buena y ideal para dejarla hecha y disfrutar del día de playa o montaña y al volver a casa tener a disfrutarla.
Bon cap de setmana
petons

Josepb.Menja de bacallà. ha dit...


TERESA; Una molt bona mossegada a aquesta granada mallorquina, fa molt de goig i és mereix dita mossegada, tot un encert¡¡
Salutacions Teresa¡¡ :O)

El pare ha dit...

Teresa, em sembla una molt bona aportació l'escalivar albergínia. El pastís té una pinta tremenda.
Una abraçada.

Xicuina-Anna ha dit...

M'agrada molt aquest pastís salat i de ben segur que el prepararé perquè tot el que tingui escalivada m'encanta!! Guardada està ;)

trifasic de baileys ha dit...

ohh no ho coneixia i quina pinta que té! m'agraden molt els pastissos salats, més que els dolços! m'apunto la recepta que crec que triumfarà! petons

Cristina ha dit...

Quina pintassa!! L'albergínia m´encanta....molt bé que l´hagis escalivat al forn...Molt més sa.

Sussi Abel ha dit...

Em sembla que jo tampoc trigaré gaire a copiar-te'l, quina pinta!!!

Seguidors