ÍNDEX DE RECEPTES

1 d’abril del 2020

ENSAÏMADES

Avui hem tingut la grata sorpresa de la feina que vam fer ahir preparant aquestes ensaïmades! Primer m'he espantat una mica perquè estaven super grans, molt fermentades... i clar es tocaven entre elles, però ja no les podia tocar de la safata on eren, havien d'entrar al forns tal qual! Finalment han quedat prou bé!! estic ben contenta i animada a repetir-les!! Porten feineta, més que res perquè són d'un diam per l'altre però ara tenim prou temps... només que he esmorzat més tard... i ara, hora de dinar, no tinc gana... peròha valgut la pena aquesta feinada!!
La recepta és la Rocio Arroyo, vaig veure a Canal Cocina com les feia, la veritat és que és una gran professional i bona mestra! ho explica molt bé i les receptes no fallen! així que en sóc bona fan d'aquesta xef!!
L'explicació serà llargueta... perquè s'ha d'entendre bé... i jo la vull tenir ben clara! llàstima que no hi ha video on ella les fa perquè us posaria l'enllaç...
ENSAÏMADES
Ingredients
500 g de farina
4 g de sal
90 g de sucre
70 g d'ou
20 g de llevat fresc
230 ml d'aigua freda

150 g de llard a temperatura ambient
Sucre llustre per a decorar
Oliu d'oliva verge

Preparació
En el bol de l'amassadora (jo amb KA, ganxo) posem tots els ingredients, menys el llevat, i menys el llard sucre llustre i oli, Es pot amassar a mà però heu d'estar una estoneta amassant..., amassem i quan ja es veu una massa fina i enganxosa hi afegim el llevat i amassem uns minuts més per tal que s'integri el llevat. Quan tinguem una massa llis i comenci a ser brillant parem d'amassar.
Tapem amb fil, en el bol mateix, i deixem reposar 20 minuts.
Passat aquest repòs fem porcions de 100 g, si les volem més petites de 80 també quedaran bé, les bolegem i posem en una safata tapades amb film i les deixem reposar 30 minuts a la nevera.
 Ja reposades les traiem de la nevera, en el marbre o lloc de treball posem una mica d'oli i l'estenem bé. Posem una bola i l'estirem amb els dit del centre cap els costats, jo amb l'ajuda del corró vaig estirar una mica perquè quedés més fi. treballem el llard amb una forquilla per a que agafi textura tova i amb els dits untem, repartim per la superficie de la làmina de massa.
Ara es tracta de que amb els dits anem estirant la massa, de tota banda, mirant que quedi fina fina, si es fa algun foradet no passa res. quan ja la tenim ben fina anem enrotllat-la, com més enrotllem més bé quedarà l'interior un cop cuites. Fem el mateix amb totes les boles i les tires les anem deixant en una banda.
Quan ja les tenim totes comencem per la primera i com haurà reposat podrem fer-la més llarga, es dona uns copets agafant d'un extrem i fen moviment csp s l'altre extrem., 
Ja només ens quedarà enrotllar les tires, posar-les en una safata, separades perquè ha de fermantar, en tantes llaunes com calgui... jo les vaig posar massa juntes i es van enganxar una mica, això desprès de fermentar ja no es pot corregir, ni tocar...
Un cop tenim les safates amb les ensaimades preparades es hora de deixar-les reposar tot la nit, jo les poso dins del forn (sense funcionar eh?...), l'endemà al matí coem a 200º durant uns 20 minuts, dependrà del forn, mireu... quan estan daurades segur que ja estaran.
Les traiem del forn, deixem refredar i empolvorem amb sucre llustre.
I a gaudir d'una bona ensaimada!!!

                         






Seguidors