ÍNDEX DE RECEPTES

13 de març del 2012

PIZZA DE CALÇOTS

En algunes ocasions he vist pizza amb calçots, crec que va ser amb la Recepta del 15 dedicat a la pizza, l'any passat, i com ja porto dies sommiant amb els calçots, aquest divendres,  sense gens de mandra..., vaig fer la massa amb la Thermomix en un plis plas, mentre reposava, vaig netejar els calçots i els vaig coure al forn, només amb el gratinador, van quedar de fàbula! i quina oloreta!!!. Quan la massa va estar al punt només va se qüestió d'estirar-la i posar els ingredients, 30 minuts al forn i un sopar de luxe!!  Proveu-la!.
Amb l'altra meitat de massa vaig fer una coca de vidre, ben fineta, cruixent i brillant com un mirall, què bona!! no va donar ni temps a fer foto...
PIZZA DE CALÇOTS
Ingredients per a la massa (600 g de massa)
200 g d'aigua
50 g d'oli d'oliva verge 
1 culleradeta de sal
20 g de llevat premsat fresc, o 1 sobre de llevadura deshidratada, especial pa)
400 g de farina de força
Ingredients farcit
Un menat de calçots
Motzarela
Tomàquet triturat
Orenga
Salsa pels calçots
Trossets de xistorra (en tenia un trosset rondant per la nevera... hi va quedar molt bé)
Preparació de la massa
Posem els ingredients líquids i la sal en el got de la Tmx . Programem 1 minut, 37º, vel. 4.Afegim el llevat, barregem un segons a vel. 4. Seguidament incorporem la farina  i barregem uns segons a vel. 4, després programem 1 minut a velocitat espiga.
Traiem la massa del got (mans amb una m,ica d'oli perquè no s'enganxi), la posem en un bol i deixem reposar 30 minuts. 
Mentre tant, netegem els calçots i els coem al forn, nomes amb el gratinador, damunt la reixeta, es couen de seguida, els reservem.
Amb la meitat de la massa ens sortirà una base de la mida de la safata del forn. L'estirem, primer amb el corró i després amb els dits sucats d'oli, fins que tinguem una base fina (segons us agradi). repartim el tomàquet per a tota la base, tirem l'orenga per sobre, cobrim amb la motzarela i repartim els calçots per sobre, repartim també la xistorra tallada petita (hi dona molt bon gust)
 Coem a 200º durant uns 20-30 minuts.
Abans de servir posem la salsa dels calçots AQUÍ repartida de manera que a cada tall n'hi hagi una cullerada, després cadascú l'escamparà pel seu tall.
Bon profit!!


18 comentaris:

A peu coix. Núria Sagués ha dit...

M'encanten1 Senzilles, bones i economiques. T'ha quedat d'un torradet que fa venir ganes de menjar-ne

Dolores-MiGranDiversion ha dit...

Una pinta excepcional!!
Un besito

QUIMA ha dit...

Ha de ser bonissime aquesta pizza de calçots ............amb que m'agraden els calçots. T'ha quedat de luxe.
petons

LA COCINERA DE BETULO ha dit...

La masa fina m'agrada molt i amb els calçots i la seva salsa ja me la menjaría ben a gust.
La coca de vidre també està molt, no hi millor prova que ni temps et va donar de fer la foto.
Petons.

mercè ha dit...

Quina coca tan ben pensada Teresa, això és fer "país a la italiana", je,je. Aquesta pizza o coca és de les que m'agraden de debò!A reveure.

Visc a la Cuina ha dit...

Ei, aquesta és una pizza a la catalana, guapíssima!

trifasic de baileys ha dit...

Em sembla deliciosament impresionant!! deu ni do les receptes amb calçots que circulen per la blogsfera....se'n pot treure molt de profit! petons

Gemma ha dit...

La vaig veure no fa gaire a algun blog i també l'he feta a casa, sensacinoal!!!!!!!!!!!!!!!!

Helena ha dit...

Jo també la vaig fer fa temps, em penso que era dels fogons de la bordeta, pot ser? És boníssima a més de sana

asj ha dit...

Pues yo no la había visto nunca y me parece de lo más original y apetecible.

besos

Marina ha dit...

Boníssima Teresa. Fa un mes en vaig fer una semblant, però tipus coca... els calçots són tan dolços i bons...!

esborrar ha dit...

Que bona ha d'estar... A més, molt de temporada. Fa venir la gana!
Marta

Patry ha dit...

què bona pizza ara que m'encanten els calçots! He de fer-la, què bona pinta té! Un petó

Cristina ha dit...

Quan se' t posa una recepta entre cella i cella...Fa una fila excepcional! Deu ser boníssima la combinació de la massa amb el calçot.

Fem un mos ha dit...

Una pizza ideal per aquests temps
Petons

ISABEL ha dit...

A casa els divendres, sempre sopem pizza....
Les faig de quasi tot...
Aquesta la faré aquest divendres.
Petons

Miquel ha dit...

una buena idea esta pizza calçots,me gusta
peto

El pare ha dit...

Hola Teresa,
Aquesta pizza ha de ser una meravella.
Estic convençut de que és una bona combinació.
Una abraçada

Seguidors