ÍNDEX DE RECEPTES

11 de novembre del 2009

BRIOIX ( de Julia Child)




Després de veure la película, em vaig quedar amb les ganes de fer alguna cosa de la Julia Child, buscant vaig trobar aquests brioixos a PetitChef. S'han de millorar!. Els vaig fer omplint papers de magdalena, i crec que el mateix pes de la massa, va donar de sí el motlle i no van pujar tant, tornaré a provar en un motlle rígit, perquè el gust és molt bo! Amb melmelada, casolana, o xocolata estan boníssims!

BRIOIX DE JULIA CHILD

Ingredients

Per a la massa mare:

85 ml de llet calenta
20 g de llevat fresc o 75 g de llevat sec
1 ou
360 g de farina (posem repartida en dos bols amb 180 g de farina a cadascun)

Per a la massa del brioix:
70 g de sucre
½ culleradeta de sal
4 ous (petits i batuts)
180 + 20 g de farina aproximadament
170 g de mantega a temperatura ambient
2 culleradetes d’extracte de vainilla líquida

Per pintar els brioixos abans d’enfornar:

- 1 ou
- Sucre

Decoració

Sucre en gra o ametlles, avellanes o nous picades.

Massa Mare

En la cubeta de la panificadora posem la llet tèbia, hi desfem el llevat, afegim l’ou (sencer) i 180 g de farina, amassem 5 minuts, hi afegim els altres 180 g de farina en forma de pluja, jo ho vaig fer amb el tamís, d’aquesta manera evitarem que es facin grumolls, NO BARREGEM, deixem reposar 30-40 minuts dins la cubeta de la panificadora, està llesta quan la massa hagi doblat el seu volum i la farina que la tapa es vagi asclant.

Massa del brioix

Aboquem damunt la massa mare el sucre, la sal, els 4 ous batuts i la farina, amassem durant 25 minuts (la meva panificadora el programa d’amassar dura 15 minuts, per tant vaig haver de programar una segona vegada i parar-la als 10 minuts). Si la massa no es desenganxa de les parets, podem anar afegint una mica de farina (dels 20 g més que hem posat a ingredients). Passat aquests 25 minuts anem afegint la mantega, que l’haurem tallat a daus, poc a poc, fins que no s’ha incorporat la que hem posat no continuem afegint-n’hi. Deixem reposar la massa (jo la vaig passar en un bol gran) tota la nit o mig dia a la nevera. Jo la vaig deixar tapada dins del forn (apagat!) durant 3 hores i gairebé vessava! Per tant veig continuar. Queda una massa enganxosa, la manera és sucar-nos les mans amb oli i anar agafant trossets de massa i fer muntanyetes sobre paper de forn o bé posar-ho en motlles de magdalenes. Jo vaig fer servir motlles de magdalenes.
Deixem reposar durant una hora. Passat aquest temps els pintem amb l’ou batut amb sucre i per sobre tirem més sucre, o bé la nou, avellana picades.

Coem a 180º, amb el forn preescalfat, durant 15 o 20 minuts.

Seguidors