ÍNDEX DE RECEPTES

12 d’agost del 2010

PASTÍS DE CARBASSONS

Aprofitant la temporada dels carbassons, verds, cruixents, tendres i dolços, i gràcies a la recepta publicada per La cocinera de Bétulo, del bloc http://cocinabetulo.blogspot.com, que no cal dir-vos que el visiteu perquè us agradarà tot el que fa, us recomano aquest pastís, segur repetiré més d’una dia, perquè ens va agradar molt. Tot i que porta la seva feina de preparació, ens queda un bon pastís, o mil fulls com l’anomena l’amiga cocinera de Bétulo, que podrem paladejar tant fred com calent.

El vaig fer aquest diumenge, que anàvem a dinar de la Laura, la meva filla, i l’Eloi, que s’han canviat de pis, i de localitat... , i vam poder veure que ja estan ben instal•lats a Sant Cugat del Vallès, i crec que estaran molt bé! Així els ho desitgem!

PASTÍS DE CARBASSONS

Ingredients:
750 g de carbassó
2 ous
100 ml de llet
100 g de formatge parmesà, ratllat (a la recepta original 25 g)
70 g de farina
20 ml d’oli d’oliva
½ sobre de llevat (Royal)
Sal
Pebre
50 g de formatge parmesà ratllat (a la recepta original 15 g)
Preparació:
Rentem el carbassons, el eixuguem i tallem en làmines fines, al llarg del carbassó, i no el pelem.
En un bol batem els ous, hi afegim l’oli, la llet, el formatge (100g) i una mica de sal i pebre, i barregem bé. Incorporem la farina i el llevat tamisats, remenem la massa perquè no quedi cap grumoll.
Engreixem el motlle, jo el vaig fer en un de quadrat d’uns 20 x 20 cm sinó el que tinguem, amb oli o mantega. Fem una capa per tota la base amb les làmines de carbassó, salpebrem i cobrim amb la barreja anterior, tornem a fer una capa de carbassó cobrint amb la barreja... i així fins a tres cops (en el meu cas, dependrà del motlle). Acabem repartint per sobre la barreja d’ou, llet..., i els 50 g de formatge.
Coem al forn durant uns 35-40 minuts, punxem per comprovar que el carbassó ja és cuit, i que estigui ben daurada per sobre.
Forn preescalfat, coem a 180º.
El podem servir calent o tebi.




6 comentaris:

María José Andreu Granados ha dit...

I conec Anna i és una excel lent cuinera i persona, t'ha quedat un pastís deliciós, que pinta i així gratinat, que bo.
petons

MaryLou ha dit...

Boníssima recepta!!! T'ha quedat ben maco i segur que vau dinar la mar de bé a ca la Laura!
Un altre a pendents!!!
Petonets

La cuina vermella ha dit...

Ostres, com m'agrada que tenir una nova recepta per menjar els carbassons. El teu pastís em sembla molt i molt bo. Estem contents que la teva filla ja estigui instalada! Un petó enorme a tota la família.

starbase ha dit...

Teresa és una molt bona proposta, bona també per a carmanyola que és un punt molt a favor dels que treballem tot el dia fora de casa :)

Felicitats per la 'canalla' ;-)

Maria Dolores ha dit...

Quina recepta mes acertada els carbassons me van a invadir la cuina.

Teresa ha dit...

Mª José, tenim la sort que aquest món virtual ens dona la oportunitat de coneixer i aprendre a molta gent i moltes coses! petó!
Maria, les nostres carpetes de pendents estant a petar!! encara que vagis fent... vas omplint! petó

Vermells, proveu-lo ! estic segura que us agradarà! petó també a tots vosaltres!

Starbase, com dius molt apropiat per a carmanyola! jo també me l'emporto gairebé cada dia... petó!

Maria Dolores, si tens carbassons aprofita'ls ! hi ha mil maneres de cunar-los! a mi m'agraden molt, ja m'agradaria tenir un hortet... petó

Ara estaré uns dies de vacances, la segona part! així que ens retrobem al setembre!

(no treballeu massa...)

Seguidors