ÍNDEX DE RECEPTES

30 de gener del 2013

BESCUIT DE LLIMONA (O TARONJA)


Quan vaig veure fer aquest bescuit tan ràpid a la Donna Hay, no m'ho vaig pensar dues vegades, vaig tancar la tele i a la cuina s'ha dit! en un moment el tenia al forn! Quina oloreta més bona feia! seria tant bo? Doncs si, requetebó! Quan va començar el programa, Donna Hay va dir que ja ens havia ensenyat el millor pastís de xocolata, per a ella, i jo que l'he fet ja us vaig dir com de bo el vam trobar, i que ara ens ensenyava el millor pastís de llimona! i si, també puc dir-vos que el resultat és super!, un pa de pessic esponjós, amb molt gust a llimona, humit ...es a dir cada mossegada una delícia! Ahir el vaig fer igual però amb taronja, i també super bo, però potser el de llimona m'agrada més...!!!
Pels ingredients direu que és semblant al clàssic de iogurt, que es prou bo, però el resultat d'aquest el millora.
BESCUIT DE LLIMONA (o taronja!)
Ingredients
Una tassa de iogurt cremós (2 iogurts) ( jo els vaig posar desnatats)

1 tassa de sucre
2 tasses de farina
1 tassa d'oli
3 ous mitjans(o 4 petits)
1 sobre de llevat (tipus Royal)
3 c/s de suc de llimona ( o taronja) (generoses)
La pell ratllada d'una llimona, 1 c/s (o taronja) (sense la part blanca)
Un pessic de sal
Glassa: (opcional)
sucre i suc de llimona
Elaboració
Preescalfem el forn a 180º
En un bol posem tots els ingredients menys la farina i el llevat, barregem bé amb batedor manual, afegim la farina tamisada amb el llevat i remenem bé fins a tenir una barreja homogènia.
Aboquem en un motlle prèviament engreixat i enfarinat i enfornem durant 30-40 minuts, segons el forn i la mida del motlle. El punxem per comprovar si està cuit
Així que el traiem del forn, el desmotllem i en calent repartim la glassa per sobre.
Per a fer la glassa hem de posar en un recipient sucre i anar-hi tirant suc de llimona o taronja, remenem però poc perquè és una glassa en la què s'han de trobar els granets de sucre, per tant no remenem gaire. Ha de quedar lo suficientment líquida perquè poguem repartir-la, quan s'asequi quedarà cruixent! (si no li poseu tampoc passa res, el pa de pessic éstarà igual de boníssim!)

* Com a mesura de tassa vaig fer servir l'envàs del iogurt.
 * c/s : cullerada sopera
 Aquest és el de taronja


16 comentaris:

Tapa't de tapes ha dit...

s'assembla una mica al pastís fàcil de iogurt, no, Teresa? Les quantitats, he vist diferents, i és clar, l'aroma! Aquest ensucradet per sobre... mmm! que bo! No l'he vist mai, l'Ana hay... :-O

crismas ha dit...

Que ricura!! voy a probarlo con naranja ahora que están tan dulces!!
Gracias por compartir :)
Besos

Teresa ha dit...

Marina, si s'assembla molt al de iogur clàssic, però més gustós i textura diferent, suposo també per com es treballa, jo el de iogur barrejo tots el ingredients alhora,però bé està bonissim!

Teresa ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Marta Garrido ha dit...

mmm... quina bona pinta que té! M'agraden molt els pà de pessic de llimona, sempre donen un bon resultat.
Salutacions!

sandra/ josemaria ha dit...

bonnisim

Gemma ha dit...

T'ha quedat super esponjós i cuit al punt.
I amb el gustet de la llimona ha de ser deliciós.

Miquel ha dit...

te ha quedado muy bien y muy aromatico
peto

María ha dit...

Que hermosura de bizcocho tiene un color que me ha enamorado, y desde luego tiene que estar delicioso, me tomaba un buen trozo, te ha quedado espectacular. Un abrazo muy grande

trifasic de baileys ha dit...

t'ha quedat fantàstic, i a de fer una oloreta deliciosa! m'encanta!petons

GEMMA ha dit...

Però que bons que son aquets bescuits...tant de llimona com de taronja!!!
Petonets.

Cinta ha dit...

que bo... aprofitant els cítrics que d'aquí poc ja començaran a minvar... petons!

esborrar ha dit...

Una variant del pa de pessic de iogurt, oi? I afegint-hi cítric, que m'encanten! Amb el glacejat té una pinta espectacular!
Marta

LA COCINERA DE BETULO ha dit...

Ja m'has convençut. Es molt semblant al de iogur, varien les mides.
M'agrada la capa de glacejat per sobre.
Petons.

La Cuina Violeta ha dit...

Seguir a Donna Hay és garantia de triomfar. Un bescuit molt i molt bo.
Nani

Dolores-MiGranDiversion ha dit...

Me encantan los bizcochos!! la textura se ve riquisima
Bss y buen finde

Seguidors