BESCUIT DE TARONJA
Ingredients
1 iogurt natural
3 ous
3 gots de farina (fem servir l'envàs del iogurt)
2 gots de sucre
1 got d'oli d'oliva
1 taronja amb pell (només traiem la part de dalt i de baix)
1 sobre de llevat (tipus royal)
Per a la glaça
Sucre llustre
Sucre de taronja
Elaboració
En un bol gran posem el iogurt, l'oli, els rovells d'ou i la taronja partida en quatre trossos i amb el primer triturem molt bé, afegim el sucre i triturem fins a integrar-lo. Tamisem la farina amb el llevat i ho afegim a la barreja anterior. Muntem les clares a punt de neu, amb un spessic de sal i les anem afengint a poc a poc amb una espàtula i amb moviments envoltants, vigilant que la barreja no ens perdi volum.
Engreixem i encamisem el motlle, hi aboquem la barreja i coem a 180° durant uns 45 minuts, el punxem per comprovar que està cuït. El deixem dins del forn uns minuts amb la porta oberta, el desemmotllen i deixem refredar sobre una reixeta.
Un cop està ben fred preparem la glaça barrejant el sucre llustre i suc de taronja, aquesta li anem afegint fins a tenir la textura que desitgem per a banyar el bescuit. Aboquem la glaça per sobre el bescuit i reservem en lloc fresc, no cal nevera.
8 comentaris:
M'agrada el procediment d'afegir les clares muntades... Per la textura és tot un detall però té la seva importància.
Apuntat!
Petons
Palmira
M'has fet venir gana, per berenar d'aquí a una estona em vindría bé.
Petons.
Bueno y aromático, que va bien en cualquier momento.
Peto
Teresa; Quines ganes de donar-hi una bona mossegada... i quina bona vista que tè...¡¡
Que tinguis un bon somriure. :O)
Sona molt bé!!
Mmmmm...cada vegada m'agraden més els cócs amb un toc cítric! La taronja....la meva preferida!
Aquest teu deu ser boníssim!
Petonets i bona setmana,
Olga
Els de taronja són dels nostres preferits, i si l'hi fiques sencera queda boníssim!! només podria millorar-se amb uns trossets de xocolata ;) Petonets!
Avui he fet el bescuit de taronja, posar les clares muntades ho trobo una bona idea😘👍👍
Publica un comentari a l'entrada