ÍNDEX DE RECEPTES

28 de novembre del 2011

SOPA DE CABELL D'ÀNGEL I PILOTETES

Entre que estic constipada i que avui ha fet més fred, aquesta tarda m'ha vingut de gust fer un brou per tenir un plat calent per demà dinar. Tamb´he vist en alguns blocs la convocatòria que ens fan des del bloc Memòries d'una cuinera AQUÍ , cada mes proposa un tema, i aquest mes està dedicat a les sopes, així que participo en aquesta iniciativa amb aquesta sopa tradicional, però que com deia la meva mares, ressucita els morts! quina expressió...però es veritat que quan fa fred o no estàs prou fi, un plat de sopa cau sempre bé!. I ja sabeu la dita, que també ens recorden a Memòries d'una cuinera, "qui menja sopes se les pensa totes!"
Aquesta que us poso és molt bàsica i sencilla, si el voleu un brou més fort, més conssitent, posseu més de tot, més pollastre, porc, carn... Avui era un brou fluixet, amb poca cosa, però molt bo!
SOPA DE CABELL D'ÀNGEL I PILOTETES
Ingredients
- dos carcasses de pollastre
- un os de vedella (del genoll, el fa més blanc)
- un os de porc (d'espinada)
- Verdures: api, porro, pastanaga, nap, patata i un trosset de carbassa
- 300 g de carn picada
- un ou
- una llesca de pa, la molla
- un raig de llet
Preparació
Rentem molt bé el pollastre, els ossos i les verdures.
En una olla possem aigua i un grapat de sal, posem les carns, en fred, i deixem que bulñli una mitja hora. Anem traient l'escuma que fa i les impureses que deixa anar la carn.
Hi afegim les verdures, tapem i deixem bullir una hora més (jo li he deixat 1h i 1/2). Si veiem que falta aigua en podem afegir, però llavors que estigui calenta.
Un cop tenim el brou fet, el colem amb un colador ben fi.
Preparem les pilotetes
En un bol posem la carn picada (si voleu la meitat de vedella i l'altra de porc), salpebrem. Si us agrada el gust d'all i julivert, posseu-li ben picadet, una mica, eh?. Jo no li'n posso. Afegim l'ou i la molla de pa mullada amb la llet, i barregem molt bé fins que tots els ingredients estiguin ben lligats.
Anem fent les pilotetes, les enfarinem i les fem bullir amb el brou que tenim colat, com que són petites estan cuites aviat. Un cop les tenim cuites, afegim els fideus de cabell d'àngel i en dos minuts tenim la sopa preparada, a punt per a servir!

15 comentaris:

Chez Silvia ha dit...

Aquesta sopa l´han pres els meus fill per a sopar!!!! no saps com disfruten!!!petonets... ah!!aquesta sopa hauría de ser a totes les cases!!!

starbase ha dit...

A mi m'encanten les pilotetes a la sopa jajajaja. Com més millor i es clar, de vegades ja no sembla una sopa hehheh

MaryLou ha dit...

Boníssima!!! les sopes m'encanten i amb pilotetes...ummmmmm!
Petonets

Gemma ha dit...

El cabell d'àngel é sla meva pasta preferida a la sopa! I ara que comença el fred, un brou calentó es posa divinament.

trifasic de baileys ha dit...

Ooohhh bonissima!!1 petons

Agnès ha dit...

d'aquesta sopeta el meu fill fins hi tot per el mati la menjaria jaja petons

Judith ha dit...

Amb aquesta sopa segur que ja t'has recuperat!!!! moltíssimes gràcies per participar! petonets

Coses de Llàbiro ha dit...

Tens raó, no hi ha res com una bona sopeta per recuperar-se.
Jo també sóc de brous suaus.
Moltíssimes gràcies per participar.

Teresa ha dit...

Sílvia, no som massa de sopa però ahir venia de gust!
Oscar,Maria, les pilotes no poden faltar! al meny a casa, si no són pilotetes, pilota i carn d'olla!
Gemma, no se per què però a casa era o cabell d'àngel o maravilla!!!
Roser, també petons!!
anna, els nens si són soperos be, peró si no... ls meus no ho eren gaire...
Judith, coses de Llàbiro, si que se'm va posar bé! gràcies a vosaltres!
Que passeu bona setmana!!petons

Anònim ha dit...

Me la demano per sopar, què bona!!
Petonets
Sandra

El plat blanc ha dit...

A mi m'encanten les sopes! jo sempre estic apunt per menjar-ne . Aquesta amb les pilotetes deu estar boníssima. Ho provaré aixó de posar-hi pilotetes!!.
Ja saps si et venen bou o vaca vella?
Una abraçada

Cristina ha dit...

Avui hem coincidit. Què bona que està una sopeta calenta i amb mandonguilletes tota una festa!!

La cuina de l'Eri ha dit...

Guau! Quina sopa més bona! No crec que hagi casa que no l'hagi feta. Res millor pel fred que aquesta sopa. PEtons

Fem un mos ha dit...

La de plats de sopa de cabell d’àngel que he arribat a menjar a casa dels pares, i la de temps que no en preparo, me nas fet vindre ganes i amb les pilotilles millor que millor.
Petons

LA COCINERA DE BETULO ha dit...

Jo també vaig fer sopa el dilluns i es que ara bé molt de gust. Amb les pilotetes ja tens un menú complert.
Petons i cuida't del refredat.

Seguidors