ÍNDEX DE RECEPTES

20 de novembre del 2011

TARTA DE SANTIAGO

 
Amb l'ametlla que em va sobrar de fer els panellets vaig fer aquesta tarta de Santiago que tot i que ens agrada molt feia temps que ni la menjava ni la feia. Ens ha vingut molt de gust i ha donat el toc dolcet per acabar el dinar d'aquesdt diumenge. L'hem acompanyat amb una mica de gelat de mango, papaia i maduixa, que també he fet amb restes que em quedaven congelades d'aquestes fruites i ho hem arrodonit amb un bon cafè!
De receptes d'aquesta tarta n'hi ha un munt, aquesta és la que hi ha al llibre de la TM, i com que encara no l'havia provat em vaig decidir a fer-la. Queda molt bona, és fàcil i ràpida de fer. No hi ha excusa per a no menjar-ne!!
TARTA DE SANTIAGO
Ingredients
250 g d¡ametlla crua
200 g de sucre
Pell de llimona (sense blanc)
4 ous
Sucre llustre per a decorar
Preparació
Preescalfem el forn a 180º
Posem en el got les ametlles i triturem programant 10 segons, velocitat 6. Reservem en un bol
Sense rentar el got posem el sucre i programem 10 segons, velocitat progresiva 5-10
Afegim la pell de llimona i fem 10 segons, velocitat progresiva 5-10
Incorporem el ous i barregem 10 segons a velocitat 4
Per últim afegim l'ametlla molta i barregem 5 segons, velocitat 3.Amb l'espàtula acabem d'integrar-ho tot.
Engreixem el motlle (20-22 cm), hi aboquem la barreja i enfornem durant 20-25 minuts.
Un cop fred, el desmotllem, col·loquem la creu de Santiago al mig i empolvorem amb sucre llustre, retirem amb compte la creu.
* de manera tradicional tembé és ben fàcil, l'ametlla pot ser la que ja trobem molta, el sucre no es res més que sucre llustrte, per tant el trobem fàcilment. Triturem tots els ingredients i tenim la massa feta!. Altra cosa és si voleu donar-li més volum, llavors heu de separar els rovells de les clares. Barrejar tots els ingredients amb el pimer o altre batedor elèctric, muntar les clares a punt de neu i integrar-les a la barreja anterior, amb espàtula, amb moviments envoltants.
És una tarta molt sencilla i fàcil de fer, però d'un resultat és excel·lent!

12 comentaris:

trifasic de baileys ha dit...

Bonissimaa!!! m'encanta aquest pastís!! tot el que dut atmetlla m'encanta!! t'ha quedat de luxe eh!! petonets!!
AHh!!! estic de sorteig nadalenc!! ;) petons

La cuina de l'Eri ha dit...

Què bona que és! Recepta apuntada que a casa els hi encantarà! Petons

Chez Silvia ha dit...

M´agrada molt, no menjo gaires però si és de confiança la menjo. no la he fet mai!!petons

Gemma ha dit...

UNa idea fantàstica per aprofitar l'ametlla dels panellets. T'ha quedat sensacinoal, jo la faig molt semblant i queda boníssima!

Cristina ha dit...

Brutal!! És un dels pastissos que repeteixo sense cansar-me.Si no existís se l'haurien d´inventar.

Josepb.Menja de bacallà. ha dit...

Teresa, És d'aquelles pastíssos que m'agraden força i feta d'ametlles, és qualitat.
Que vagi de gust Teresa¡¡

Fem un mos ha dit...

No ne fet mai i això que a casa ens encanta, et copiaré la recepta amb el teu permis
Petons

LA COCINERA DE BETULO ha dit...

M'agrada molt com t'ha quedat, el tall es veu molt bo i ho millor es que es fàcil de fer i té molt d'éxit.
Petons.

Anònim ha dit...

La tarta de Santiago la feia la meva àvia, fa massa que no en menjo!! I acompanyada amb aquests gelats millor que millor!
Petonets
Sandra

Antuan ha dit...

De lujo esta tarta de Santiago riquisima,me encanta y esta tiene una pinta estupenda

Saludos

Maria Dolores ha dit...

Esta coca es la mas sencilla de preparar y la mas buena a mi me encanta.
Saludos

Anònim ha dit...

No n'he fet mai, ha de ser boníssima! T'ha quedat molt bonica!

Seguidors