ÍNDEX DE RECEPTES

15 de desembre del 2011

TORRÓ TRUFAT DE XOCOLATA AMB TARONJA I CROCANT D'AMETLLA

 Ja tenim en portes les festes de Nadal! com passa el temps! el mes de desembre queda ben curt, començant-lo amb la setmana fantàstica de ponts i acabant amb el Nadal, gairebé ni t'he n'adones que ja ets al gener !!Aquest mes la Recepta del 15, proposta mensual que ens fan des dels blocs Els fogons de la BordetaSandra i Xavi i Xocolata desfeta, Marina, està dedicada als torrons! Repte prou difícil però que amb il·lusió ¿? he passat una bona estona remenat i llepant... I com us havíem de dir si està bo o no, aquesta nit l'hem tastat!, nomès una miqueta, eh? i... està molt bo!!! això si, us ha d'agradar la xocolata! Amb el crocanti d'ametlla, el gustet de la taronja combinat amb amb la xocolata, per a mi excel·lent!!
La recepta la vaig sentir la setmana passada al programa que fa la Mireia Carbó a ComRàdio, aquí , l'he tunejat una mica...d'aquí que el nom s'ha fet tant llarg... Si sou xocolaters, us agradarà!
TORRÓ TRUFAT DE XOCOLATA AMB TARONJA I CROCANT D'AMETLLA
Ingredients
250 g de nata per muntar (35%MG)
365 g de xocolata del 70%
60 g de sucre
65 g de mantega (pomada)
Pell de taronja (sense la part blanca)
Pessic de sal
Crocant
Ametlles torrades i pelades
Sucre
No vaig pesar les quantitats, aproximadament 100 d'ametlles i 50 g de sucre
Elaboració
Preparem el crocanti: en una paella posem el sucre, dixem que es fongui i agafi un color de caramel ( compte perquè de seguida se'ns pot cremar), tot seguit i afegim les ametlles pelades i sencees, donem unes voltes i ho aboquem damunt d paper especial de forn, deixem refredar. Un cop fred el piquem, amb una picadora elèctrica o bé amb un corró, i reservem.
En un cassó posem a bullir la nata amb el sucre i la pell de taronja. Quan arrenqui el bull apaguem el foc i reservem.
Desfem la xocolata, picada a trossos, al bany maria. Hi afegim la nata i barregem bé, primer sembla que no es lliga, però ja veureu que va quedant una crema fina i brillant. Deixem refredar, i quan la tenim tèbia hi afegim la mantega pomada, remenem bé fins que s'hagi integrat tot,  hi afegim el crocant d'ametlla, donem une voltes i ja ho tenim a punt per omplir el motlle, jo vaig posar al fons  unes rodanxes de taronja confitda, l'omplim i donem uns copets per traure'n possibles bombolletes d'aire.
* la xocolata ha d'estar tèbia perque segons van explicar, si es barreja en calent, la mantega quan es refreda es separa, i queda blanquinosa.

23 comentaris:

A peu coix. Núria Sagués ha dit...

Hola Teresa!
Veig que hem tingut gairebé la mateixa pensada. Què bons oi?

Anònim ha dit...

Mmmmmmmmmmmmm, abans no m'agradava la combinació xoco-taronja, però aa m'hi estic aficionant! O sigui que em llençaria sobre aquest torró amb delit... i a sobre amb crocant d'ametlles! Quina alegria veure la satisfacció que heu tingut fent torrons!
Moltes gràcies per participar!!!
Petons
Sandra

Gastroadikta ha dit...

Quina bona combinació fa la xocolata amb la taronja i e crocant li deu quedar fantàstic.
Petons!!

Tapa't de tapes ha dit...

Mmm... deliciós. La xocolata i la taronja mai fallen, però a més, això d'afegir-hi crocant ja és fabulós.... petons

trifasic de baileys ha dit...

aiixx la xocolata i la taronja..quin matrimoni més perfecte! però si a sobre tenen crocant d'atmetlla com a fill....ja és ideal del tot!! petons

Helena ha dit...

trufa i taronja dius??? llavors ja pots anar obrint la porta de casa que vinc! i amb el crocant d'ametlla ha de ser bestial.

Gemma ha dit...

La combinació de taronja i xocolata té l'èxit assegurat. I amb el cruixent del crocant d'ametlla ha de quedar una textura boníssima!

Chez Silvia ha dit...

Es veritat la xocolata i la taronja fan una parella molt bona!! Un turró delicios! Petons

Coses de Llàbiro ha dit...

Jo també n'he fet un de xocolata amb taronja però no l'he tastat, aquesta combinació no m'agrada massa.
Fins i tot has fet el crocant!
Petons.

Marina ha dit...

Vaja, em sembla que hem coincidit moltíssim tu i jo amb el torró. Haha! Què puc dir? Que m'encanta! Una delícia. I amb les fotos del pas a pas ningú té excusa per no provar-lo :)
Moltes gràcies per participar!
Petonets!

mercè ha dit...

Visca la xocolata i la teva imaginació!, un torró exquisit...A reveure!

Cogollos de Agua ha dit...

Me encanta tu turron, chocolate y naranja, se puede pedir más?, tiquisimo!
Un beso

Cristina ha dit...

Has fet el torró de la combinació perfecta èxcel.lència però per a mi el punt ha estat el crocant que m´encanta...Genial!

el taller de cuina ha dit...

No m'extranya que no us hagiu pogut estar de tastar-lo. Quina pintassa que fa!! ha de ser boníssim!
A viam si tinc temps i el faig per Nadal!!

petonets

La cuina de l'Eri ha dit...

La combinació de la xocolata amb la taronja és extraordinària i amb aquest torró encara més. Deliciós!!!! Petonets

Joaquina ha dit...

De les millors combinacions, xocolata y taronja... i ja li fiques crocant d´ametlla, un deu.. m´encanta!!! petons,

starbase ha dit...

A mi el torró que porta fruita sempre m'ha agradat, com ja han dit abans la xocolata i la taronja són un maridatje 'canònic' :)

esborrar ha dit...

M'ENCANTA la combinació de xocolata i taronja!

Anònim ha dit...

Nyam! xocolata i taronja! quina combinació, m'agrada molt.
Un petonet

Marina - BlauKitchen ha dit...

Nyam! xocolata i taronja! quina combinació, m'agrada molt.
Un petonet

Programa Quins fogons! ha dit...

Quina bona pinta! I queda molt dur o els avis en poden menjar sense patir?

La Taula d'en Bernat ha dit...

Mmmm! Què bo ha d'estar aquest turró. El toc amarg de la taronja combina a la perfecció amb la xocolata negra!

Fins aviat!
Anna

LA COCINERA DE BETULO ha dit...

Un torró magnífic, la xocolata i la taonja combinen molt be.
Petons.

Seguidors