ÍNDEX DE RECEPTES

1 de juny del 2020

COCA DE LLANDA

Per l'esmorzar d'aquets cap de setmana i una  mica més..., aquesta coca de llanda (Valenciana, posava) va ser genial!! què bona, esponjosa, humida, gustosa... Mirant, mirant vaig veure a Youtube la recepta que us posaré, deia que la recepta era de la seva mare o àvia, no recordo, així que vaig pensar que havia de ser bona! i no m'ha decepcionat pas, al contrari! Ara he buscat per a posar-vos bé la procedància... Coca de llanda Valenciana de "El Pucherete de Mari", em sabia greu no posar la resenya...
És molt fàcil de fer, tant que no cal pas embrutar robots, maquinetes, amb un batedor de mà i el nostre braç n'hi ha prou!
COCA DE LLANDA
Ingredients
250 g de farina (de rebosteria)
250 g de sucre (jo en vaig posar 200)
2 ous
250 g de llet
125 g d'oli d'oliva
Pell ratllada d'una llimona
3 sobrets dobles de gasosa (jo els vaig comprar al mercadona...)
Canyella en pols
Preparació
En un bol gran posem els ous i el sucre, en reservem una mica perqueè després en posarem per sobre, amb el batedor de mà remenem bé pera fondre el sucre, no cal muntar-ho, ben remenat. Agafrà un color més blanquinós. A continuació afegim l'oli i baregem per a integrar-lo, afegim la pell de llimona, la llet poc a poc i remenant, a continuació afegim la farina poc a poc, remenant per a que s'integri, tot amb el batedor de mà, finalment afegim els sobrets de gasosa, queda una masa fina i bastant líquida.
Tindrem la llanda, d'aquí el nom, motlle que fem servir, preparada amb paper sulforat, hi aboquem la barreja, repartin sucre, el que havíem reservat, i canyella per sobre i enfornem, amb forn preescalfat a a 200º, coem durant 30 minuts a 180-200, segons el forn de cadascú.
Traiem del forn, deixem temperar una mica abans de desemmotllar.
Jo vaig fer aquestes quantitats, queda una bona coca, una santa coca, per a una bona colla!! però ara nosaltres som pocs ...


Seguidors