ÍNDEX DE RECEPTES

1 de març del 2023

CABELL D'ÀNGEL

 

Fa anys ja vaig publicar la recepta del cabell d'Àngel però la torno a posar per a renovar una mica el blog... que el tinc abandonat...
El cabell d'àngel es d'aquelles confitures que no faig servir sovint però m'agrada molt, sobretot en pastissets, i tembé m'agrada fer-ne encara que porta feina. La meva mare sempre en feia! tot i que mirant receptes seves veig que el sucre no l'estalviava... posava quilo de fruita per quilo de sucre... jo els trec sucre, a totes les melmelades, ... amb la meitat n'hi ha prou! i queden bé i es conserven prou.
Millor que la carbassa sigui de l'any anterior...
CABELL D'ÀNGEL
Ingredients
Carbassa de cabell d'àngel
Sucre
Pell de llimona (sense pasrt blanca)
Suc de mitja llimona (jo per 2 k de polpa)
Canonet de canyella
Preparació
Aquestes carbasses tenen la closca molt dura, amb el ganivet ho tenim difícil... millor tirar-les al terra per a que s'asclin, s'obrin, llavors és més facil de fer-ne trossos. Aquets trossos els posem en una olla amb aigua bullint, deixarem coure uns 30 minuts. Veurem que la closca es va separant de la polpa.
Traurem de l'olla i escorrem bé, jo la deixo a l'escorredora una bona estona, també perquè així perdrà temperatura i podrem desfilar-la més còmodament.
Amb una forquilla traiem les llavors i anem traient la polpa tot desfilant-la, després s'acava de desfilar.
Pesem la polpa, l'aboquem en una cassola i hi afegim la meitat del pes de sucre, la pell i suc de llimona i el canonet de canyella, a foc mig coem durant una hora aproximadament, remenant sovint i anar desfilant... veureu que es va enrossint i quedant sense líquid. Quan el tenim al nostre gust, de color i textura, anem omplint els pots que haurem esterelitzat prèviament, hem de posar-los al bany maria 20 minuts per a fer-ne el buit i llestos !! Deixem refredar i cap al rebost!
Jo vaig fer que me'n quedés per fer aquesta coca, requetebona!!! 








Seguidors