ÍNDEX DE RECEPTES

26 de novembre del 2009

FOCACCIA DE FORMATGE




FOCACCIA DE FORMATGE
Ingredients:

Per a la massa

300 g de farina
120ml d’aigua, aproximadament
½ culleradeta de sal

Per al farcit

- 400 g (més o menys, segons gust i pressupost...) de formatge, a la recepta
original era el Stracchino (jo vaig posar del blau, que sigui cremós)
- una mica d’oli
- sal gruixuda

Preparació

En un bol posem la farina, la sal i l’aigua, barregem bé (millor amb les mans) i un cop tenim la massa ben fina, fem una bola i la deixem reposar almenys una hora.
Posem farina damunt el marbre i dividim la massa en dos, i amb el corró primer i després amb les mans, l’estirem, ha de quedar una massa ben fina, gairebé transparent.
Estenem una part a la safata o pizzera, hi haurem posat una mica d’oli perquè no s’enganxi, anem repartint el formatge en petites porcions, boletes, amb generositat!
Cobrim amb l’altra massa, que l’haurem estirat també ben fina, i tanquem la focaccia. Amb unes tisores fem petits tallets. Reguem amb oli i uns grans de sal gruixuda (jo me’n vaig descuidar...)
El forn ha d’estar preescalfat, molt calent! (mentre la massa reposava, quan faltava ¼ d’hora més o menys, el vaig posar en marxa). Enfornem, el temps dependrà del forn, fins que estigui daurada, si veieu que no es torra, podeu posar una mica el gratinador.

Recomanació: la massa ha de quedar ben fina, a mi em va quedar un pèl massa gruixuda. Amb les presses, que a la cuina no se’n pot tenir... l’hauria d’haver estirat més, es que costa una micona...


Seguidors