ÍNDEX DE RECEPTES

9 de desembre del 2009

FLAM DE COCO




La recepta d’aquest flam és la de sempre, però hi vaig afegir el coco, que li dona un gust diferent molt bo, queda com si el flam tingués una base, en aquest cas de coco. D’aquesta manera vaig aprofitar el coco que em va sobrar de fer els panellets...
Ens va agradar molt!

FLAM DE COCO

½ l de llet
4 ous
125 de sucre
Pell de llimona
Branca de canyella
Coco ratllat

Sucre + gotes d’aigua per al caramel

En una paella posem sucre i unes gotes d’aigua per a fer el caramel, el repartim pels motlles o motlle.
En un cassó posem a bullir la llet amb el sucre, la branca de canyella i la pell de llimona. Així que bulli apartem del foc i deixem refredar. Un cop ha perdut temperatura, traiem la pell de llimona i la branca de canyella.
En un bol batem els ous, hi afegim la llet, remenem bé perquè quedi tot ben integrat, ho aboquem en el motlle que tenim preparat, jo ho colo perquè sempre pot quedar alguna impuresa de l’ou.
Per sobre vaig anar repartint el coco ratllat, fent una bona capa, no s’esfondra, sinó que va fent capa, aproximadament d’un cm. Quan desemmotllem, quedarà de base.

Coem al forn, al bany maria, durant 45-50’ si és en un sol motlle, si els feu individuals, amb 30’ n’hi ha prou. De tota manera, bellugant una mica el motlle veureu si ja estan cuits.
Deixem refredar i reservem a la nevera fins a l’hora de servir.

Seguidors