ÍNDEX DE RECEPTES

4 de desembre del 2009

MOSTILLO




El mostillo és un dolç que quan jo era petita, a casa, i en aquesta època de l’any sempre n’hi havia, la meva mare sempre procurava tenir un dolç preparat pel llaminer de la casa, el meu pare el primer!. A casa teníem vinya i també es feien el seu propi vi. Em feia molta ràbia quan alguna que altra vegada, no masses..., em feien anar a collir raïm... no m’agradava gens! Recordo que plorava perquè les abelles boleiaven per allà, atretes per la dolçor del raïm, i jo tenia molta por que em piquessin.
També havíem ajudat, ¿...? , a aixafar el raïm, jo crec que més aviat ens deixaven jugar una mica, en rentàvem bé, ens posaven dins del remolc del tractor on hi havia el raïm i, a aixafar una estoneta !!! Quins temps!
El mostillo també he vist que és típic de Castella i la Manxa.


MOSTILLO
1 l de most
100 g de farina
100 g de nous, o ametlles torrades (a casa el feien amb nous, de l’hort de Sentanya)
Un pell de taronja
Branca de canyella
Hi ha qui hi afegeix un rajolí de moscatell

Posem a bullir el most amb la pell de taronja i la canyella, quan ha reduït una mica afegim les ametlles i les nous, deixem uns minuts i traiem del foc, deixem que es refredi. Traiem la pell de taronja i la canyella i tornem a posar al foc, afegint la farina, remenem bé perquè no quedi cap grumoll, coem durant ½ hora més o menys, fins que tinguem una crema clareta, que tingui una textura una mica consistent, penseu que quan es refredi s’espessirà. Apaguem el foc i anem abocant el mostillo en els recipients que tinguem.
Guardar a la nevera.

Seguidors