ÍNDEX DE RECEPTES

10 de desembre del 2009

PASTÍS DE FORMATGE DE VAINILLA




No se si coneixeu a Jamie Oliver, a mi és un dels cuiners que més m’agrada, sempre dic que un bon regal seria passar un mes al seu costat cuinant!. Aquesta recepta és del seu últim llibre, Escuela de cocina, per aprendre a cuinar en 24 hores, i com el meu fill, sap que m’agrada molt aquest cuiner, me’l va regalar. Per estrenar-lo, i llaminera que soc, les postres d’aquest diumenge van ser aquest pastís.
Com estava a Isona i no tenia gerds, vaig fer-ho amb melmelada de nectarina que havia fet fa dies, que per cert, és molt bona!
En aquest cas no tenia gerds i vaig fer-ho amb melmelada de nectarina. Ho podeu fer amb qualsevol fruita. En lloc de fer la barreja de galeta i civada, vaig trobar unes digestive que ja en portaven, molt bones per cert, per tant em vaig saltar el pas de la paella, vaig desfer la mantega i barrejar amb les galetes ( que n’hi vaig posar 250 g)


PASTÍS DE FORMATGE DE VAINILLA AMB COBERTURA DE GERDS

Ingredients

150 g de mantega, i una mica més per engreixar el motlle
200 g de galetes Digestive
100 g de flocs de civada
1 beina de vainilla o una culleradeta d’essència
600 g de formatge cremós (tipus Philadelphia)
150 g de sucre
1 llimona
1 taronja
300 ml nata per muntar (+ 35 %MG)
Per cobrir pastís:100 g sucre llustre
500 g de gerds (o altra fruita)

Per fer la base de galeta
Engreixem amb mantega un motlle que desemmotlli bé, d’un 23 cm. Triturem les galetes, si no tenim robot, les posem entre dos papers vegetals o un drap de cotó i amb el corró les aixafem, jo ho vaig fer així i queda molt bé.
En una paella posem la civada perquè es vagi torrant, tallem la mantega a daus i l’afegim, barregem bé , apaguem el foc i hi aboquem les galetes, amassem amb les mans fins que quedi una massa homogènia. La repartim pel fons del motlle pressionant amb una cullera o amb la mà per tal que ens quedi compacta, fem un gruix d’un cm aproximadament. Reservem a la nevera perquè agafi cos, durant 1 hora.
Per fer el farcit
Si utilitzem la beina de vainilla, la tallem pel mig, i amb la part del ganivet que no talla rasquem per traure les llavors. En un bol posem el formatge, les llavors de vainilla, o l’essència de vainilla, el sucre, les pells de llimona i taronja ratllades, i el suc de la llimona. Barregem bé (jo ho vaig fer amb batedor elèctric), fins que estigui ben barrejat. En un altre bol muntem la nata ben forta, que s’aixequin pics (però vigileu que es pot tornar mantega...).
Posem la meitat de la nata muntada al preparat de formatge, i amb espàtula, l’anem integrant, amb moviments suaus perquè no s’abaixi. Acabem d’afegir la resta de la nata, quan ho tenim ben barrejat, aboquem la barreja al motlle, allisem amb una espàtula i reservem a la nevera, com a mínim dues hores. Jo ho vaig fer el dia abans, el vaig tapar amb film i a la nevera.
Per servir el pastís
Passem pel voltant del motlle un ganivet fi, obrim el motlle i desemmotllem, el col•loquem a la safata de servir. Barregem el sucre i els gerd en un bol, ho podem fer amb les mans ( a ell li encanta toquejar...). Aboquem la barreja de fruita i sucre per sobre del pastís, l’allisem i llesta!

Jo com tenia la melmelada de nectarina, la vaig posar en un bol, amb una mica d’aigua, la vaig escalfar al microones i hi vaig afegir dues fulles de gelatina que havia hidratat, remeneu perquè es dissolguin i aboquem sobre el pastís, allisem i deixem que caigui una mica pel voltant.

Seguidors