ÍNDEX DE RECEPTES

30 de setembre del 2014

PASTÍS DE FORMATGE AMB GERDS

Fa dos caps de setmana, tot anant cap a la platja escoltant el programa de Tàpies variades a Catradio , parlaven sobre els pastissos de formatge, de les mil i una receptes que els oients anaven trucant per dir-hi la seva... quan de sobte el Pep Nogué, tertulià expert del programa, va i ens ens proposa que, en lloc de fer-lo amb formatge cremós, mascarpone... com fem habitualment, ens atrevíssim i provéssim de fer-lo amb un formatge curat, un Manxego, un Idiazabal o algun altre formatge fumat, només havíem havíem d'adaptar la quantitat del formatge cremós que posem habitualment, posant mitat formatge curat mitat nata (sense muntar, i que el combinéssim amb fruites vermelles perquè lligaven molt bé amb el gust més fort del formatge. De fet, ja combinem el formatge amb fruita, figues, raïm...per tant la combinació ja sabem que és molt bona. Tot el dia vaig estar rumiant la recepta, i esperant arribar a casa per a fer-lo! Tenia tots els ingredients, doncs mans a l'obra! i aquí teniu el resultat, bé, visual perquè no en va quedar gens ni mica per a tastar-lo... Vaig mirar una de les receptes del bloc, la més senzilla i gens complicada, vaig adaptar-la amb el formatge Idiazabal i uns gerds que tenia congelats i aquí teniu el resultat, boníssim!
Aquest cap de setmana no ha tocat platja, però ...mireu quins bolets vam trobar...!!!! fotos al final...
Que tingueu bona setmana!!
PASTÍS DE FORMATGE AMB GERDS
Ingredients
2 iogurts
3 c/s de maizena
5 c/s de sucre
3 ous mitjans
150 g de formatge Idiazabal o altre formatge curat
Un pessic de sal
150 g de gerds
Motlle de 18 cm
Preparació
Preescalfem el forn a 200º
En un bol posem tots el ingredients, el formatge el ratllem, i amb el pimer triturem bé fins a tenir una barreja fina. Afegim els gerd i amb una espàtula remenem per a integrar-les. A diferència de d'altres fruites o fruits secs, els gerd com que pesen poc, com veureu, queden a la superfície.
Engreixem el motlle i l'empolsinem amb farina, traiem l'excés.
Aboquem la barreja al motlle i coem a 180º durant 45 minuts. El punxem per a comprovar si ja està cuit.
*c/s  Cullerada sopera
QUIN GOIG, EH??


8 comentaris:

trifasic de baileys ha dit...

olee i olee!! pel pastis que es excepcional (m'encanta el toc d'idiazabal) i pels bolets trobats!! quin munt!! un cap de setmana rodó! petons

LA COCINERA DE BETULO ha dit...

Aquest es el pastís del que em vas parlar? Tindré que tastar-lo que la curiositat es molt gran.
Ens posses les dents llargues amb els bolets, jejeje, qué bons!
Petons.

Gemma ha dit...

En Pep Nogué és un crack! :)
Jo he fet pastís de formatge idiazabal, i també formatge de cabra, i totes dues opcions ens han agradat molt.
Amb els gerds ha de quedar molt bo.

Cristina ha dit...

Què trio pastís o bolets? Es que a mi l'idiazabal, el cremós, el manxec...em superen. jejeje.

Eva ha dit...

Els pastissos de formatge em tornen boja, tots! i estic segura que aquest amb idiazábal, tot i no haver-lo provat, m'encantaria també! així que ja en tinc un mes a pendents ;). Quin goig aquestes cistelles! un petó!

MaryLou ha dit...

QUè bo ha de ser!!! a mi tots els formatges m'agraden molt. Provaré aquest pastís segur!!!
I dels bolets no dic res, quina enveja...!
Petonets

Miquel ha dit...

Muy buena propuesta la del Pep y te quedo bueno sin lugar a dudas.
Bona collita de bolets¡¡
peto

Maria Dolores ha dit...

m'agrada molt el pastís de formatge aixi els gerds son una llepolia per a mi. Quina cistella mes preciosa.
Un abraç

Seguidors