ÍNDEX DE RECEPTES

6 d’octubre del 2014

CREMA DE LLENTIES VERMELLES AMB ESPECIES

Avui toca salat!! Ja fa temps que tinia el cuquet de provar les llenties vemelles. Tots en diuen meravelles, que si més digestives, molt nutritives, saludables...i els ha arribat el moment, ens agradarien, com les preparo, en sopa, crema...Al final ja veieu, una crema amb espècies que ens ha agradat molt, a repetir segur,un resultat excel.lent, si no sou de massa espècies poseu menys quantitat de les que poso, us quedarà una crema fina i suau, bona segur! Aquesta crema la podem  prendre tant calenta com tèbia, també queda molt bé presentada en gotets petits com a aperitiu. Com a 1r plat és un bon plat, complert, però compte,  atipa molt...!! i el segon que sigui lleugeret...
CREMA DE LLENTIES VERMELLES AMB ESPECIES 
Ingredients
(per a 4-6 persones)
250 g de llenties vermelles (en el meu cas eren ecològiques)
200 g de tomàquet triturat
500 ml de brou de verdures 
150 ml de llet de coco o nata per a cuinar (el coco li dona un toc fresc molt agradable)
60 ml d'oli d'oliva verge
1 ceba (mitjana)
2 alls
1 c/c de comí 
1 c/c de canyella 
1 c/c de cúrcuma 
Sal i pebre blanc molt
El·laboració
Passem per aigua les llenties i les escorrem. Reservem
Fem un sofregit amb l'oli, la ceba i els alls, posant els ingredients al got de la TMX i programem 1 minut, vel. 4, a continuació programem 5 minuts, varoma, vel. 1.
Afegim les espècies, el tomàquet, la sal i el pebre i programem 5 minuts, 100º, vel. 1
A continuació incorporem les llenties i el brou i coem 20 minuts, 100º, vel. 1
Afegim la llet de coco o nata i barregem 1 minut, varoma, vel. 1
Corregim de sal si cal
Triturem 1 minut a velocitat 7 per a  aconseguir una crema més fina.

c/c  cullerada de cafè

Font, si no recordo malament al final entre totes les que vaig veure, la vaig traure del bloc www.gastronomiaycia.com





12 comentaris:

les receptes que m'agraden ha dit...

Que original! Segur que es ben bo amb les espécies... una abraçada!

Les receptes que m'agraden

Els fogons de la Bordeta ha dit...

Ens encanten les llenties vermelles, queda una crema deliciosa i amb una textura deliciosa :)

Petonets
Sandra

Els fogons de la Bordeta ha dit...

Ens encanten les llenties vermelles, queda una crema deliciosa i amb una textura deliciosa :)

Petonets
Sandra

MaryLou ha dit...

No les he provat mai! si dius que estàn bones vaig a per elles!!!
Petonets

Tapa't de tapes ha dit...

Una delícia, les llenties vermelles. M'apunto la teva recepta, la provarem!

Fem un mos ha dit...

Tampoc les he provat mai, tinc de posar-hi remei molt aviat!!
Petons

No tot són postres ha dit...

Bona i molt vistosa amb aquest color vermellós.
Jo la faré amb nata ja que el coco no m'agrada massa.
PTNTS
Dolça

VISCalacuina ha dit...

Quina crema més exquisida!

trifasic de baileys ha dit...

m'encanta la crema de llenties, i amb aquestes especies li dona un toc extremadament bo i oriental!! bona proposta per menjar calentó, sobretot ara que porto un refredat...petons

rhuandsam ha dit...

Tinc a casa un paquet de llenties vermelles que vaig comprar per preparar quelcom especial i encara ara m'està esperant... crec que una crema amb espècies és una bona opció per encetar-ho!!!

Miquel ha dit...

Una manera muy buena de comerlas y apetecible siempre¡
Peto

Su ha dit...

Había probado las pardinas y en París las verdes. Ahora me faltan las rojas para hacer recetas en plan exótico, como estas tuyas... Aunque a mí me gustan más en sólido, seguro que me convenzo rápido de lo buenas que están en crema. Un besote.

Seguidors