ÍNDEX DE RECEPTES

23 d’octubre del 2014

PANNACOTTA DE CAFÈ


No sóc de fer sovint pannacotta però quan la faig ens agrada molt! Aquesta és de cafè, però molt suau, fina i gustosa. La recepta és del xef, restaurador i presentació de televisió britànic, Gordon Ramsay, que curiosament hem nascut el mateix dia! però ell deu anys més tard... Doncs, bé, és un xef que m'agrada molt el què fa i com ho fa i no vaig dubtar en fer aquesta recepta seva, amb alguna variant, per a les postres del sopar amb convidats, d'aquest dissabte passat. 
La vam trobar boníssima, boníssima!! 
Amb aquesta recepta participo a  HEMC  #64 Café , organitzat pel bloc Lebonvivant
HEMC #64 - Café
PANNACOTTA DE CAFÈ
Ingredients
3 fulles de gelatina
400 g de nata per a muntar 
75 ml de llet
100 g de sucre llustre
50 ml de cafè espresso (jo amb descafeinat)
Una beina de vainilla (opcional)
Caramel : desfer sucre amb unes gotes d'aigua fins a tenir un caramel no massa fosc (opcional)
Crocant d'avellanes
50 g d'avellana
200 g de sucre llustre
1 c/c de canyella molta
Elaboració
Fem el caramel desfent el sucre i la mica d'aigua, quan tinguem un caramel marró fosc, vigileu que es crema ràpidament, en posem una mica a cada flamera o motlle. Reservem
Posem en remull amb aigua freda la gelatina durant 5 minuts.
En un cassó posem la nata, el sucre, la llet, el cafè, i les llavors de la vainilla (obrim la beina, a lo llarg,  i rasquem les llavors), quan arrenqui el bull l'apartem del foc, escorrem bé la gelatina i li afegim, remenem  per a desfer-la bé i que no quedin grumolls. 
Omplim els motlles fins d'alt i reservem a la nevera, un mínim de tres hores, per a que qualli. Si la fem el dia abans millor que millor.
Per a fer el crocant d'avellana posem el sucre a desfer fins a tenir un caramel marró fosc, hi afegim les avellanes i la canyella i ho aboquem sobre un paper sulforitzat i deixem refredar a temperatura ambient.
Muntem el plat, passem un ganivet de fulla fina pel voltant del motlle i desemmotllem en el plat de presentació,  l'acompanyem amb un trosset del crocant d'avellana i jo, per a donar una mica de color vaig posar-hi granets de magrana, que també hi aportaven un toc dolç i fresc.

Salut i bon profit !

* c/c cullereta de cafè
* Un cop  rascada la beina de vainilla no la tireu! poseu-la en un pot de vidre, que tanqui bé, amb sucre, tindreu un sucre avainillat per a qualsevol dolç que prepareu!!



13 comentaris:

mercè ha dit...

Ostres, fa poc vaig fer la primera Pannacotta, i només hi vaig posar la vainilla. Em sembla que la propera la faré comtú, m'encanta tot el que tingui gust a cafè!!!

Chez Silvia ha dit...

Quina pinta mes bona! i cremosa. No soc de csfè però so de postres que portin Petonet

trifasic de baileys ha dit...

jo n'he fet una vegada, pero la trobo massa empalagosa! ara que de café segur que esta bonissima, amb una mica de baileys....

Margarida ha dit...

Jo ara fa mooolt de temps que no preparo pannacotta...
Decorada d'una manera tan maca realment es fa irresistible, oi?
Petons, guapa

QUIMA ha dit...

unes postres boníssimes. Jp crec que n'he fet unparell de vegades; però veient com t'ha quedat m'han vingut ganes de fer-ne.
Petons

LA COCINERA DE BETULO ha dit...

A mi que m'agrada el café sense sucre, també m'agraden les postres dolces amb café.
Una panna-cotta extraordinaria.
Petons.

Gemma ha dit...

m'agrada afegir la llet i el cafè, així no és nata pura. Les panna cottes les trobo massa greixoses, aquesta segur que m'agradaria molt més.
I ja saps que a casa som fans de les postres amb cafè ;)

esborrar ha dit...

Una vegada vaig mnjar pannacota i no em va agradar gaire, però crec que li donaria una altra oportunitat... Aquesta fa una pinta boníssima!
Marta

Ramon Juanola ha dit...

Unes postres per quedar la mar de bé i aquests crocant d'avellanes t'ha quedat perfecta.

María ha dit...

Mi querida amiga, que lujo de postre, que maravilla lo que has hecho con azucar y avellanas ademas tiene una presentacion de cine, tus manos son una maravilla para todo lo que haces. Mil besicos tesoro

les receptes que m'agraden ha dit...

M'encanten aquestes postres! I la galeta que acompanya la pannacotta... De vici!

Les receptes que m m'agraden

ISABEL ha dit...

No he fet mai pannacotta.
M'apunto la recepta.
Petons

Cris LeBonVivant ha dit...

Hola Teresa
muchas gracias por tu receta. Puedes anadir por favor que el evento HECM#64 está organizado por Lebonvivant.net?
No lo veo en la receta
Muchas gracias y por el postre también :)
Cuídate
Cristina

Seguidors