ÍNDEX DE RECEPTES

5 de juny del 2018

PASTÍS DE CREMA I GERDS

Un súper pastís per a la trobada de cosins Fructuoso... que són pocs els que es troben però val la pena que hi hagi relació!! (Reniu-Fructuoso, Camps-Fructuoso i Fructuoso-Gomez)
Doncs bé, aquest cop li va tocar fer-nos el dinar a la Mireia!, per cert un fricandó boníssim!
Jo vaig col·laborar amb les postres, aquest fantàstic i bo pastís de crema i gerds, que entre tots vam fer volar...
Aquí només us poso per a fer la massa sablé i AQUÍ trobareu la crema pastissera !
Anem escalfant motors per les coques de Sant Joan...

PASTÍS DE CREMA I GERDS
Ingredients per a la massa sablé
300 g de farina de rebosteria
150 g de mantega ben freda tallada a cubs
1 pessic de sal
70 g de sucre llustre
2 rovells d'ou
25 g de llet freda
1 c/c de llevat (tipus Royal)
1 ou (batut per a pintar la massa)
Preparació
Amb Thermomix
En el got del robot posem tots els ingredients en l'ordre indicat a ingredients, programem 20 segons a vel. 6.
Retirem la massa del got fem una bola, jo l'aixafo una mica per a que refredi abans, i l'emboliquem amb film, reservem a la nevera 30 minuts.
Aquesta massa no necessita amassar-se gaire, per això si no teniu robot la podeu amassar a mà, quan tingueu intyegrats els ingredients no la treballeu gaitre.
Quan ja ha refredat l'estirem entre dos papers vegetals, és una massa que s'estova aviat i s'enganxa, fem la mida del nostre motlle (el que tingueu per exemp,le per a la quiche, si és d'aquests que el cul/basse surt del motlle millor). Doncs bé, folrem el motlle o tartaletes, treiem la massa que sobri. Mullem amb aigua tota la bora superior de la massa, així quedarà ben segellada, pintem tota la superficie amb ou batut i punxem amb una forquilla i la tornem a la nevera durant 30 minuts més.
* Aquesta massa s'estova fàcilment al tocar-la, si veieu que no la treballeu bé deixeu-la uns minuts a la nevera per a que agafi cos.
Preescalfem el forn a 180º
Coem durant uns 20/25 minuts
Deixem refredar i desemmotllem amb compte.
( a mi em va pujar bastant... i per tal de tenir més espai per a farcir, amb una cullera i amb compte vaig buidar una mica).
Diuen que un cop cuita es pot guardar dos setmanes en un recipient hermètic... jo la vaig fer el dia abans...





3 comentaris:

sandra/ josemaria ha dit...

Ummmmmm que bo ,una abrassada.

LA COCINERA DE BÉTULO ha dit...

Si em dius que no va sobrar gens ni mica m'ho crec perque es una combinació molt bona i la pinta es magnífica.
Petons.

Miquel ha dit...

Que bo aquest pastel.
Bona setmana

Seguidors