ÍNDEX DE RECEPTES

2 de desembre del 2010

EMPANADA DE TONYINA

Aquest premi ens el va donar fa uns dies la Teresa, del bloc "des de la cuina de l'hort", que molt merescudament li van donar i que ellla el va voler compartir amb nosaltres. Moltes gràcies!!!
Aquesta empanada ja fa uns dies que la vaig fer i la tenia pendent de publicar. Mira que en són bones les empanades! I com t’arreglen o complementen un àpat! Una altra cosa al seu favor, admeten tants farcits com gustos hi ha!, de tonyina, bacallà, sardines, verdures i formatge...A casa la de tonyina ens agrada a tots i és la que faig més sovint, això si, no puc posar-hi pebrot...a algú no li agrada...
Encara que porta feina, un cop la tens a taula fa tant de goig que te n’oblides!
La massa si no tenim temps de fer-la, la podem comprar, n’hi ha d’especials per a empanades, que també queda molt bé i bona. Jo, per a continuar amb les pràctiques de la Th la vaig fer, i ...boníssima!!
EMPANADA DE TONYINA
Ingredients (per a una empanada gran)
50 g d’aigua
60 g d’oli
50 g de vi blanc
50 g de mantega (o 90 de mantega de porc)
1 ou batut
25 g de llevat frec (premsat)
450 g de farina de força
1 culleradeta de sal
1 ou per a pintar-la
Pel farcit
Una ceba (d’uns 200g aprox.)
½ k de tomàquet triturat (frecs o fregit)
2-3 ous durs
300 g de tonyina (amb oli, però escorregut)
Olives farcides
Si us agrada es pot posar pebrot vermell, verd, all...
Preparació
Comencem preparant la massa:
En el got de la Th posem l’aigua, l’oli, el vi i la mantega, programem 1 minut, a 37º, vel. 2
Afegim l’ou batut i el llevat, programem 5 segons, vel. 4
A continuació posem la farina i la sal, prog. 15 segons, vel. 6. Seguit de 2 minuts, got tancat, vel. Espiga
Deixem reposar la massa dins del got, amb el cubilet posat, durant 30 minuts, ha de doblar el volum.
Farcit
Mentre tenim la massa reposant, preparem el farcit. El tomàquet ja el tenia triturat i fregit, per tant, vaig sofregir la ceba, quan estava ben roseta hi vaig afegir el tomàquet, vaig salpebrar i reservar. No hi puc posar pebrot... hi ha a qui no li agrada...
Muntem l’empanada
Aboquem la massa a la taula enfarinada, la dividim en dos.
Amb l’ajuda del corró n’ estirem una part i la col•loquem a la safata del forn, que prèviament haurem engreixat una mica. Repartim el sofregit de ceba i tomàquet, deixem un dit de marge a tot el voltant, per sobre anem posant la tonyina escorreguda, que quedi ben repartida (a mi m’agrada que n’hi hagi, que s’hi trobi...). Després piquem els ous durs i també els repartim, així com també les olives, que les tallarem una mica.
Estirem l’altra meitat de massa i amb l’ajuda del corró la col•loquem damunt del farcit, i tanquem l’empanada fent un cordó amb l’ajuda dels dits i agafant la base i la tapa, perquè ens quedi ben tancada. Fem un o dos foradets, xemeneia, perquè surti el vapor de la cocció. Pintem amb ou batut.
Coem  200º durant 45-50 minuts, ha d'estar ben rosseta per sobre. Forn preescalfat

14 comentaris:

Anònim ha dit...

mmmmmmmmmmmm... empanada casolana!! m'encanta! Jo reconec que la massa la compro feta per estalviar temps (que últimament no en tinc!), però el farcit el faig molt semblant! T'ha quedat maquíssima!
Petonets!
Sandra

El pare ha dit...

Teresa,
Aquesta empanada t'ha quedat de cine... reserve-me'n un tall que vinc!!
Una abraçada.

Miquel ha dit...

preciosa empanada y esta de buena, te lo digo porque yo la hago igual que la tuya y el lunes el dia del futbol la hice y fue de un exito brutal, como la tuya hoy o no?
petons
miquel

Visc a la Cuina ha dit...

Aquesta empanada té un aspecte de festa major, provaré de fer la massa com tu, el cap de setmana llarg donarà per tant...

Gemma ha dit...

Quina pinta més rebona! La foto del tall fa venir ganes de mossegar. Les empanades són un bon recurs per àpats infrromals, agraden a tothom i són boníssimes! A casa la de tonyina també és la que té més èxit ;)

Teresa ha dit...

pel que dieu, les empanades sempre tenen èxit!!!
Si feu pont passe-ho molt bé i sinó també... !!!
Petonets!!

dolorss ha dit...

Aquesta Thermomix deu de treure fum!!!
quina empanada mare meva.. que deliciosa es veu..

Petons i
Bon cap de setmana llarg!!!

asj ha dit...

Está increíble, tanto que ya la tengo en favoritos para ver cuándo puede caer!! además ese paso a paso me ha encantado!
Enhorabuena por ese buen trabajo!

besos y feliz puente!!!

Marina ha dit...

Quina pinta... M'encanta la tonyina, així que me l'apunto!
Una abraçada!

Mercè ha dit...

mmm... que bona aquesta empanada!!! I que bonica!!
Ah! I el martell de Sant Eloi m'ha encantat!
Petons!

Margarida ha dit...

Això sí que és una bona empanada!Quin goig que fa!
A mi m'encanta, i la faig sobre tot quan comença a fer bon temps.

Sé què és això del pebrot, perquè el meu fill que no el vol veure ni en pintura!

Mai ha dit...

Ostres que bona, m´encanta l´empanada de tonyina i no l´he fet mai, per allò de que no se si em quedará be i no m´atreveixo.
Vist com la fas, el pas a pas i tot ja m´animo , es la primera vegada que vinc i m´ha agradat molt el teu bloc i el martell de Sant Eloi m´ha fet molta gràcia, al meu fill li voliem posar Eloi i al final va guanyar Aleix , ho vam fer a sorteig jejeje.
Fins aviat, ha estat tot un plaer venir.

La cuina vermella ha dit...

Nena, està perfecta, millor que feta per un gallec! si te la veuen et faran gallega d'honor. Bravo!

Massitet ha dit...

Ostres, quina pinta!
Jo per les panades sento molt de respecte. Em semblen complicades, sobretot quan les has de tapar. En fi, serà questió de provar-ho...

Salut!

Seguidors