ÍNDEX DE RECEPTES

3 de febrer del 2016

BAGUETTES PER A CADA DIA

Per a mi fer pa a casa és un plaer, encara que vol el seu temps el resultat és molt gratificant. Veure que a partir de 4 ingredients et pot sortir aquesta meravella, és increïble! però aquí teniu la mostra, és possible!
Aquest és un pa que no s'ha d'amassar gaire la massa i els temps de repòs són curts, per tant és un  pa que podrem fer en un temps més curt i el resultat és un pa molt gustós, amb una molla flonja i una crosta fina, molt bo!! 
No ens aguanta dies, però si en sobra per l'endemà, torrat i amb un raig d'oli bo no li cal gaire acompanyament...
He vist la recepta aquí
Demà és dijous gras, em tocarà fer la coca desprès de dinar, però si no passa res, no hi faltarà !
Us deixo diferents coques que tinc al blog per si us animeu...Coca de llardons amb cabell d'àngel ,Coca de llardons i pinyons , Coca de llardons (II)
BAGUETTES PER A CADA DIA
Ingredients
500 g de farina de forner
320 ml d'aigua tèbia
10 g de sal
10 g de llevat fresc de forner
Preparació
1. En un bol ample posem la farina barrejada amb la sal i el llevat, aboquem l'aigua i barregem formant una pasta que deixarem reposar 10 minuts. Jo vaig amassar amb la KA
2.Aboquem a la taula o marbre enfarinada o pintada d'oli i amassem 10 segons. Amb la KA a vel mitja també 10-15 segons. Deixem reposar 10 minuts.
3. Repetim el mateix i deixem reposar 30 minuts.
4. És una massa molt hidratada per tant ara enfarinem molt bé la taula de treball, aboquem la massa i fem un rectangle, tot pressionant-la amb les puntes dels dits. La dividim en tres parts iguals.
5. Pleguem cada tros de massa portant cada extrem al centre, enrotllem i estirem per a formar la baguette. Fem el mateix amb les altres dues. enfarinem una mica per sobre i les deixem fermentar fins que dupliquin el volum (van trigar 1 hora aprox.). Jo ja les vaig posar a la safata on les couria, enfarinada i separades amb paper de forn.
6. Preescalfem el forn a 250º, calor dalt i baix si teniu l'opció, les enfornem i coem durant 15 minuts, a continuació baixem la temperatura a 200º i deixem coure fins a tenir-les daurades i quan donant uns cops a la base, soni a buit. Traurem del forn i deixarem refredar damunt d'una reixeta.
Si feu l'amassat a mà no us costarà gens, ja veieu que és una massa que no necessita tocar-la gaire...


11 comentaris:

Doris mis cosillas ha dit...

Menuda pinta que tienen, menudo bocata ñan ñannn.Bs y buenas noches.

LA COCINERA DE BÉTULO ha dit...

Un pa ben bo i amb aquest pernil em menjo la barra senceera.
I la bona oloreta que fa mentre es al forn? Val la pena fer el pa a casa.
Petons.

La Cuina de l'Olga ha dit...

A mi també m'agrada molt fer pa a casa!! És el meu petit gran plaer!!
T'han quedat molt boniques!!!
Petonets,
Olga

Sussi Abel ha dit...

T'han quedat espectaculars!!

Miquel ha dit...

Tremendo te ha quedado, un pan divino¡¡
Peto

Tapa't de tapes ha dit...

No hi ha res més bo que el pa fet a casa. Estupendes, les baguetes!!

ISABEL ha dit...

Quina bona pinta!!!!!!!
Amb tomàquet, un bon oli i pernilet.
No hi ha res que l'iguali.
Petonets

Amblesmansalamassa ha dit...

M'apunto la recepta!!! Fa molt de goig!!!
Clara

Anna Pigarda ha dit...

El pa és una de les meves assignatures pendents, perquè les masses se'n resisteixen...més aviat és que no tinc massa paciència...però m'agrada molt el pa casolà, així que ja em puc anar espavilant. M'apunto la recepta, a veure si començo a practicar! Una abraçada!

Chez Silvia ha dit...

Pintasa de pa! baguettes no he fet però crec que ja es hora! Petons

Eva ha dit...

A mi també m'agrada fer pa a casa però últimament no trobo el moment... Aquestes baguets fan moolt goig, quins entrepans més bons, oi?? Un petó!!

Seguidors