ÍNDEX DE RECEPTES

29 de febrer del 2016

TRUITA DE PATATES XIPS I CEBA

Avui toca salat! Segur que n'heu sentit a parlar, o en alguna ocasió l'heu fet i tot, truita de patates xips. Jo encara no l'havia provat però com tothom deia que és tant bona, s'havia de provar i e voilà! Molt bona! 
Per a dies que no ve de gust fregir és una bona opció! Tant per a fer un bon sopar, amb una bona amanida i un bon pa amb tomàquet, que no hi pot faltar...!, com per a a picar en l'aperitiu. Encara que només sigui per curiositat, proveu-la! nosaltres la vam aprovar amb nota. 
TRUITA DE PATATES  XIPS I CEBA
Ingredients
200 g de patates xips (les típiques de xurreria, bossa)
6 ous L (de bona qualitat)
Una ceba (mitjana)
Un raig de vi blanc (opcional)
Elaboració
En un bol bastem tres ous, hi afegim les patates una mica esmicolades, remem i deixem que s'hidratin, uns 10 o 15 minuts. Mentre tant podem tallar la ceba a daus petits (brounoise) i coure-la en una paella amb una mica d'oli, ha de quedar daurada i tova, quan ja la tenim ben roseta la reguem amb una mica de vi blanc (opcional) i deixem que redueixi. Reservem
Batem els altres tres ous i els afegim al bol on tenim les patates hidratades, hi afegim la ceba i remenem per que ens quedi tot ben barrejat.
En una paella ben calenta, amb una mica d'oli, aboquem la barreja i a foc mig coem una minuts, donem la volta i coem uns minuts més. 
Pel meu gust, és una truita que és més bona si queda una mica crueta, és més melosa, però si  us agrada més cuita deixeu-la uns minuts més.

(la idea d'afegir-hi el raig de vi blanc la vaig traure del bloc STOMAKO)

6 comentaris:

ISABEL ha dit...

Una bona solució per els dies que tenim presa.
No l`hi provada mai la truita amb xips, però ho tindré en compte.
Una abraçada

LA COCINERA DE BÉTULO ha dit...

Jo si he probat la truita feta amb xips, per un dia de tant en tant està bona, també val si tens una bossa de xips que s'aixafat una mica i surten trencades, un aprofitament.
Petons.

No tot són postres ha dit...

La vam provar un dia, no fa massa, i tb la vam aprovar, però la vaig fer sense ceba.
Ptnts
Glòria

Gemma ha dit...

Mira jo com tu fa temps que tinc ganes de provar de fer-la, a veure si trobo la ocasió. I fins i tot, substituir la ceba per aquella ceba cruixent deshidratada... així encara t'estalvies més feina. S'ha de provar! ;)

mercè ha dit...

Hola Teresa, et vaig deixar un comentari al FB que m'interessaria molt et miressis com avans millor, si us plau!.
Molt original aquesta truita!

Miquel ha dit...

La probé en una ocasión y me gusto,tomo nota de el toque de añadir el vino blanco.
Bon cap de setmana
Peto

Seguidors