ÍNDEX DE RECEPTES

8 de febrer del 2016

MUSCLOS EN ESCABETX


Vaig veure la recepta i havia de saber-ne el resultat...m'agraden molt per l'aperitiu, que no falla cap diumenge..., i per tant tocava fer-los!; fets i tastats, boníssims...! tot i que ara no és temporada del millor musclo, aquests estan molt bons, surten ben plens, una mida bona i molt gustosos, són de Galícia. És ben fàcil preparar-los, aprofitem la temporada que són més bons (juny, juliol i agost), per a  fer-ne i tot l'any en podem tenir! i com segur ja sabeu, com a casa res!, je,je. Ens caldrà posar-los en pots que tanquin hermèticament, fer-ne el buit i al rebost!
MUSCLOS EN ESCABETX
Ingredients
2 kg de musclos
2 fulles de llorer
3 grans d'all
1 got de vi blanc
Oli (5-6 c/s)
1/2 got de vinagre (jo vaig posar una mica menys)
2 c/c de pebre vermell dolç
Elaboració
Primer hem de netejar els musclos, traient-los els filaments marrons, barbes, ho farem estirant aquests amb l'ajuda d'un ganivet, ni cap amunt ni cap avall, al centre, per tal que el musclo no es desenganxi de la closca. Els posem en una olla amb un got de vi blanc, jo hi vaig afegir uns grans de pebre negre. Tapem i deixem que bulli,  fins que estiguin tots oberts, retirem del foc. És important que no bullin massa perquè perden volum, aspecte i gust.
Un cop oberts, traiem el musclo de les closques i reservem.
En una paella posem l'oli i els alls tallat en làmines i daurem. A continuació afegim el llorer, retirem del foc i deixem refredar una mica. quan l'oli ja no està tant calent hi afegim el pebre vermell, remenem i afegim el vinagre, a foc baix deixarem que evapori una mica.
Abocarem aquest escabetx per sobre dels musclos i deixarem refredar. Reservem a la nevera tapats.
Si els posem en pots, primer els heu de fe bullir per a esterilitzar-los, omplir-los de musclos i suc, ben tapats i posar-los boca avall per a fer el buit o bullir-los coberts d'aigua durant 10 minuts. D'aquesta manera aguantaran un temps més llarg  (jo no ho he provar però és el sistema que es fa per a les conserves)
c/s= cullera sopera
c/p= cullera de postres
Font: La cocina de la lechuza

9 comentaris:

MaryLou ha dit...

Què bons!!!! jo els he fet a vegades, sorten boníssims!!!!
Petonets

LA COCINERA DE BÉTULO ha dit...

Fa molt que no els faig, es que simplement fets al vapor m'encanten i quan els compro quasi sempre acaben així.
Tenen molt bona pinta els teus, m'has fet venir ganes de fer-los aviat.
Petons.

La Cuina de l'Olga ha dit...

Jo preparo musclos en escabetx però mai he pensat en fer pots de conserva! I mira que és fàcil....
Petonets,
Olga

Miquel ha dit...

Que buenos que son, siempre apetecen mas unos buenos mejillones caseros.
peto

Neus Garcia ha dit...

M'encanta la presentació dels musclos dins la llauna!! La veritat és que a mi no m'agraden gaire els escabetx però amb uns musclos de primera i tot ben casolà ha de quedar boníssim!

Sussi Abel ha dit...

Uy me'ls apunto a casa també ens agraden molt!!

No tot són postres ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
No tot són postres ha dit...

En preparo amb musclos de roca i els poso en pots petits (uns 12 en cada pot) queden perfectes...per cert, ara no sé si la tinc publicada al blog la recepta! Heheh
Ptnts
Glòria

esborrar ha dit...

Que bons! A més segur que els comensals agraeixen i noten quan en comptes d'una conserva industrial en treus una de casolana. Molt bons!
Marta

Seguidors