ÍNDEX DE RECEPTES

18 d’abril del 2020

PA DOLÇ AMB FRUITS SECS

Un pa dolç súper bo pels esmorzars d'aquest cap de setmana i més... Porta fruits secs i fruita confitada que tenia per la nevera encara de Nadal... així que és un pa d'aprofitament, posseu-hi el que tingueu i serà bo segur!! De fruits secs hi he posat avellanes i festucs.
La recepta és de la revista de Thermomix, podeu fer-lo amb el robot que tingueu, es tracta de fer una massa de pa i si ho feu a mà costarà més perquè heu d'amassar bé, però segur que surt bé.
Doncs bé, que passeu un bon cap de setmana confinats! i ja en van 5...
PA DOLÇ AMB FRUOITS SECS
Ingredients
250-280 ml d'aigua
15 g de llevat fresc
30 g de mel o sucre de canya (moré)
250 g de farina de força
250 g de farina integral de blat
20 g d'oli d'oliva verge
20 g d'avellana ( jo vaig possar un bon grapat...)
20 g de nous (jo festucs i també un grapat...)
80 g de fruites confitades, pansens,m figuesm bercoc,... el que tingueu ( però també un bon grapat...)
Motlle de 30x12x10, aprox. queda un bon senyor pa!!
Preparació
1. Engreixem i enfarinem el motlle 
2. En el got de la TMX posem l'aigua (250 ml), el llevat i la mel o sucre. Programem 2 min,/37º/vel 2
3. Afegin les farines, l'oli, els fruits secs i fruites confitades, i la sal. 
Programem 3min./espiga (got tancat), si veiem que hi falta una mica d''aigua l'afegim (per aixó a la recepta posa 250-280...), depenent de les farines d'admet més o menys.
Traiem la massa del forn i la posem dins el motlle, amb les mans la coloquem bé. Tapem amb film (jo el pinto amb una mica d'oli) i deixem que fermenti durant 2 hores, jo amb una mica menys en vaig tenir prou (1h 30m)
4. Preescalfem el fortn a 180º
5. Coem durant 35-40 minuts a 180º.
Traiem del forn i deixem refredar una mica, desemotllem i deixem refredar d'amunt d'una reixeta.


Seguidors